Картон, фотопапір, ножиці, скальпель та клей. Це все, що потрібно Петру Щомаку, щоб виготовити 3D макет архітектурної пам'ятки. Нині майстер працює над панорамою Львова ХVIII століття.
"Я скальпелем вирізаю, наприклад, отвір. Потім беру таке вікно, яке має сюди вставлятися, деталь даху, бачите, якої складної конфігурації", – каже майстер Петро Щомак.
Перші макети майстер виготовляв, використовуючи готові схеми із зарубіжних журналів. Тепер самотужки розробляє їх у комп'ютерних програмах.
"Використовуємо плани, зйомка з коптера. Щоб зверху побачити гарно. Потім за рахунок програми в інтернеті ця 3D розгортається ось на такі деталі", – розповідає Петро Щомак.
3D-моделюванням Петро Щомак захопився, коли вийшов на пенсію, після роботи інженером у поліграфічній компанії.
За шість років майстер виготовив 60 макетів світових та українських пам’яток архітектури. Колекцію розпочав із макета дзвіниці Святого Петра в Чехії. Далі взявся за найвідоміші споруди світу, тут і собор Паризької Богоматері, Тадж-Махал, базиліка Святого Петра у Ватикані та Бранденбурзькі ворота у Берліні.
Найбільше майстер пишається колекцією українських архітектурних споруд. Серед робіт –Хустський замок, Львівські – Домініканський собор та палац Потоцьких.
Щоб змайструвати один макет, митцю потрібно два місяці. А от над собором Святого Юра, що у Львові, працював майже пів року.
Нині роботи Петра Щомака представлені в Жидачеві, у філії Львівської галереї мистецтв.
"Робота дуже клопітка, об'ємна, вимагає терпіння, знань. Кращого способу, як представити у повному об'ємі архітектуру, як форма 3D, не існує, і очевидно, формат 3D буде дуже зараз прогресувати", – переконаний керівник музею Степан Ревуцький.
Свої роботи митець продавати не планує. Сподівається, що його експонатами зацікавляться в музеях.
Марта Шикула, Євген Радіон, Львівська область, "5 канал"