5 канал

Мешканці села на Черкащині змушені йти 5 км до найближчої зупинки: де подівся транспорт

У районній адміністрації пояснюють: державних АТП уже немає, а впливати на приватних перевізників не можуть

Ані в лікарню, ані на роботу – мешканці села Чемериське на Черкащині опинились ізольовані від світу. Автобуси рейсові сюди не їздять уже років п'ять. Перевізники кажуть, рейс до невеличкого села є збитковим, тож постійно відмовляються їздити або ж заїжджати транзитом до села. По суті, люди лишилися наодинці з проблемою.

Найближча зупинка, де курсує рейсовий транспорт у селі Ризино – за 5 км звідси.

Відтоді, як автобуси перестали їздить у Чемериське, пенсіонерка Марія в райцентрі буває вкрай рідко. Ліки та харчі замовляє односельцям. Сама вирушає до Звенигородки лише у крайньому разі.

"Ідемо просимо в когось із людей, я як всю осінь їздила, то 50 гривень платила, а як подорожчав бензин – то 60. До Ризина заплати 60, а до города 100", – рахує місцева мешканка.

Молодші мешканці зазвичай до найближчої зупинки рейсового автобуса ходять пішки.

"Ходили раніше автобуси – середа, п'ятниця, неділя. У мене троє дітей, у лікарню поїхати і всяке таке як треба – то їдемо. Хто пішки, а хто машиною коли підвезе", – розповідає мешканець селища Василь Непотрібний.

Раніше рейсовий автобус ходив через декілька сіл. Потому пасажиропотік значно скоротився, бо більшість людей або виїхали з тих місць, або користуються власним транспортом. Тоді перевізник назвав рейс збитковим і відмовився від нього. А 200 мешканців Чемериського залишилися без автобусного сполучення. У сільраді альтернативи не знайшли, змогли лише організувати підвезення дітей до найближчої школи в сусіднє село.

"У нас сільський бюджет не дозволяє цього, в нас якщо є можливість допомогти – то це шкільний автобус, щоб діток забезпечити до найближчої школи", – пояснює Чемериський сільський голова Василь Костенко.

У районі кажуть, останній конкурс на перевезення маршрутом "Чемериське-Звенигородка" проводили цього місяця. Проте обирати не було з кого.

"Третього січня до нас надійшли два пакети документів і на цей рейс ніхто не подав заявку", – каже начальник відділу економіки інфраструктури та торгівлі Звенигородської РДА Анатолій Гриб.

У районній адміністрації пояснюють, державних АТП уже немає, а впливати на приватних перевізників не можуть.

"На сьогоднішній день я не бачу цих варіантів, зменшується пасажиропотік – раз, по друге – варіант єдиний, який можливий, це коли ми знайдемо із районного бюджету чи інших джерел доплачувати перевізнику за пільгове перевезення", – зазначає голова райдержадміністрації Василь Довбуш.

За підрахунками чиновників, щоб компенсувати збитковість перевізнику, треба понад півтора мільйона гривень на рік. Таких грошей у районному бюджеті просто немає.

Яна Лимаренко, В'ячеслав Ромодан, "5 канал"

Попередній матеріал
Справа звільнення з посади керуючого єпархією Симеона: судове засідання не відбулося
Наступний матеріал
У Львові перевіряють на безпечність квест-кімнати: на що звертають увагу інспектори

У Смілі онкохворі та ветерани не отримують пільгові ліки: чому не виписують рецептів

В Одесі на автобусній зупинці залишили вибухівку

На Київщині під час поїздки в шкільному автобусі масово отруїлися діти – 2 в реанімації (оновлено)

У Києві пасажири штовхали тролейбус, щоб доїхати додому – відео

У Харківській області сталася сутичка між водіями – під час стрілянини постраждали пасажири автобуса

У транспорті Києва запрацювали валідатори: навіщо потрібні та як користуватися