Масована кібератака на "Київстар": усі подробиці збою та що робити, коли немає зв'язку

Смартфон Shutterstock
Оператор звернувся до правоохоронних органів, які вже працюють в офісі "Київстару"

"Київстар" став мішенню хакерської атаки, саме вона стала причиною технічного збою.

Про це повідомила пресслужба оператора в коментарі "5 каналу".

Найголовніше: у компанії кажуть, що персональні дані абонентів у безпеці. Оператор звернувся до правоохоронних органів, які вже працюють в офісі "Київстару". Роботи з відновлення зв'язку тривають.

Компанія просить вибачення в абонентів та обіцяє компенсації. Тим часом віцепрем'єр-міністр Олександр Кубраков заявив: Київстар відновить роботу за чотири-п'ять годин.

Через збій у Київстарі не можете додзвонитися до рідних або викликати екстрені служби? МВС розповіло, як отримати термінову допомогу.

Слід звернутися до найближчого управління поліції або пожежно-рятувальної частини.
Допомогти можуть також правоохоронці, які несуть службу на автодорогах та в населених пунктах. Скористатися вай-фаєм ви можете у Пунктах незламності. Екстрені номери 101, 102 та 112 працюють у штатному режимі.

Збій у "Київстарі" – головна тема ранку для українців. Її жваво обговорюють у соцмережах, транспорті та на вулицях.

[media type="youtube" link="snttiTxKR–M"]

Користувачі "Київстару" не можуть приєднатися до нацроумінгу через складності з боку компанії. Водночас є технічні проблеми в роботі застосунків Vodafone і Lifecell.

"Дійсно, зараз може спостерігатися подібна ситуація. Складність виникає на стороні оператора "Київстар". Проблема досліджується. Терміни розв'язання питання будуть відомі після встановлення причин виникнення складності. Національний роумінг з боку оператора Lifecell працює", – кажуть оператори зв'язку Lifecell.

Водночас зараз є технічні складнощі у роботі додатка "Мій Lifecell" та особистому кабінеті.

"Відповідні спеціалісти займаються розв'язанням питання", – додали в компанії.

У компанії Vodafone констатують, що наразі мають велику кількість звернень від абонентів "Київстару" щодо послуги нацроумінгу.

"На нашому боці послуга працює коректно. Принаймні бачимо абонентів lifecell, зареєстрованих у нашій мережі за допомогою послуги національного роумінгу. Так само, абоненти Vodafone можуть реєструватися в мережі іншого оператора, наразі це також тільки мережа lifecell", – повідомляє компанія, додаючи, що вже повідомили про проблему в "Київстар".

Поки "Київстар" працює над усуненням збою, сервіс "Дія" порадив відкрити додаток, поки є доступ до домашнього інтернету або іншої мережі Wi-Fi. Це дозволить завантажити електронні документи, які можна відкрити без доступу до інтернету.

Також сервіс радив скористатися національним роумінгом. Ця послуга стала доступною під час повномасштабного вторгнення росії. Вона дозволяє перемикатися між операторами "Київстар", Vodafone та lifecell без заміни сім-карти.

Для цього необхідно:

  • вимкнути автоматичний вибір:
    на Android: Налаштування – Мобільна мережа (або Підключення) – Оператор. На iOS: Параметри – Стільникові дані – Вибір мережі;
  • вибрати доступну мережу – Vodafone UA, UA-KYIVSTAR або lifecell;
  • якщо не вдалося приєднатися, вибрати іншу мережу;
  • перевірити, чи можна зателефонувати або надіслати SMS.

Проте, як виявилось, абоненти "Київстару" сьогодні не можуть скористатися національним роумінгом.

"Нацроумінг не працює через те, що мережа "Київстару" не може передати інформацію про своїх абонентів мережам інших операторів в результаті загального технічного збою", – повідомили в пресслужбі Міністерства цифрової трансформації.

При цьому абоненти заспокоюють, що це тимчасова проблема. Над її рішенням працюють фахівці "Київстару", і найближчим часом послуги мобільного зв'язку та інтернету знову будуть доступні.

"Після розв'язання поточної проблеми ми обговоримо з усіма мобільними операторами, як можна надалі уберегтися від аналогічних ситуацій та захистити користувачів від несподіваних проблем зі зв'язком", – додали в Мінцифри.

Масштабний збій у роботі мобільного оператора "Київстар" вплинув на роботу деяких банкоматів та терміналів самообслуговування "ПриватБанку".

Від хакерської атаки на "Київстар" постраждали не тільки абоненти оператора. Нестабільно працюють або не мають зв'язку деякі POS-термінали, банкомати та термінали самообслуговування.

За відсутністю мобільного зв'язку клієнти можуть зателефонувати до підтримки за допомогою "Приват24" або написати в чат-онлайн, для цього достатньо лише доступу до інтернету.

"ПриватБанк" також надає консультацію на загальні питання в соціальних мережах.

"Тому клієнти завжди можуть звернутися до нас у Facebook та Instagram, фахівці допоможуть", – сказали в банку.

Про окрему від "Київстару" атаку повідомляли й у "Монобанку". Проте співзасновник Олег Гороховський каже, що її вже відбито. 

Через збій у "Київстарі" перестала працювати невелика кількість банкоматів, POS-терміналів та інформативно-платіжних терміналів "Ощадбанку". Повне відновлення їхньої роботи відбудеться після ліквідації наслідків атаки сервісів "Київстар".

На території Сумської міської територіальної громади тимчасово не працюватиме система оповіщення через збій в роботі мобільного оператора "Київстар".

Влада також закликала відстежувати повідомлення про повітряні тривоги на офіційних інформаційних ресурсах.

Збій у роботі Kyivstar не впливає на систему оповіщення про повітряну тривогу у Києві, бо це не залежить від роботи Kyivstar. Про це повідомили у КМВА.

Терміни відновлення сервісів "Київстар" внаслідок масштабного збою остаточно незрозумілі. Ще зараз ведеться робота, скільки часу це може зайняти, невідомо.

Про це заявив гендиректор компанії "Київстар" Олександр Комаров в ефірі телемарафону.

"Дуже потужна хакерська атака на віртуальну інфраструктуру компанії. Частково зруйновано ІТ-інфраструктуру. Тому ми ще зараз знаходимося в опрацюванні питання, скільки часу займе відновлення. Тому ніяких стейтментів ми ще не робили", – сказав він.

Крім того, в мережі з'явилося і відеозвернення Комарова, де він опосередковано зазначає, що за атакою на "Київстар" є російський слід.

"Війна з росією має багато вимірів, і один з них у кіберпросторі", – заявив гендиректор компанії.

За його словами, для з'ясування обставин та наслідків протиправних дій втручання у діяльність мережі "Київстар" залучив представників правоохоронних органів та спеціальних державних служб.

"Київстар" обов'язково надасть компенсацію абонентам, які не мали зв'язку або не могли скористатися послугами оператора. Просимо вибачення в абонентів за тимчасові незручності та дякуємо за розуміння та підтримку", – додав Комаров.

Нагадаємо, 12 грудня стався масштабний збій у роботі оператора мобільного зв'язку "Київстар".

Як повідомляв 5.ua, абонентам радять користуватися можливостями послуги "національний роумінг".

Підтримайте журналістів "5 каналу" на передовій.

Головні новини дня без спаму та реклами! Друзі, підписуйтеся на "5 канал" у Telegram. Хвилина – і ви в курсі подій.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Попередній матеріал
Оптимістичні заяви Зеленського посилюють розкол між владою і військовими – FT
Наступний матеріал
Він першим на Заході розповів про Голодомор в Україні. Як Сталін знищив Гарета Джонса – "Машина часу"
Loading...