Навчання курсантів Харківського університету
Навчання курсантів Харківського університету
5 канал

Гордість замість хвилювання: як курсанти з Харкова опановують на Л-39 небо над Черкащиною

Літають на аеродромі поблизу Умані: це летовище побудоване ще в 1943 році німецькими військовими

Краща наука, це практика. В Умані на Черкащині за штурвал сіли третьокурсники Харківського національного університету Повітряних Сил. Опановують небо на військово-навчальних літаках Л39, які відновили спеціально для тренувань юних пілотів.

Саме гордістю, а не хвилюванням називає свої емоції третьокурсник Богдан, сідаючи за штурвал "Альбатроса". Каже: щоб літак підняти в небо, потрібні повна зосередженість та холодний розум. Це перше чому їх вчать.

"Хотів стати пілотом ще з самого малечку, це було моєю мрією, спочатку таке бажання появлялося за переглядом кінофільмів, за розповідями батьків. Я хотів дуже піднятися в небо, хотів прорізати хмари, побачити всю неймовірну красу, яку не передати словами", – ділиться курсант Борис.

Літають на аеродромі поблизу Умані. Це летовище побудоване ще в 1943 році німецькими військовими. Востаннє літаки приземлялися тут ще в 90-х, далі смуги пустували і руйнувалися. Військові відбудували аеродром минулого року.

"Провели поточний ремонт злітно-посадкової смуги, магістральної дороги, руліжних доріг, ґрунтової смуги. Велика робота проведена, бо більше як 10 років ніхто за ним не наглядав, тому все прийшло у відповідний стан", – пояснив начальник штабу військової частини А2614 Віталій Голованський.

Уже другий рік поспіль тут пілотують харківські курсанти. Опановують категорію – льотчик третього класу. Вчаться пілотувати літак у складних погодних умовах та вночі.

А також вчать складні маневри, літають за чітким маршрутом, опановують повітряну зброю. Виконання кожної вправи – надважливе. Адже промахів інструктори курсантам не пробачають.

"Якщо курсант не може опанувати цю вправу, недостатньо підготовлений за показниками не тільки одного льотчика-інструктора, а і перевіряючих, яких повинні перевірити курсанти, курсант не допускається до льотної практики на цьому літаку і він списується з льотної підготовки. Далі він йде по наземному профілю навчання", – пояснює керівник льотного збору.

Навчання курсантів Харківського університету

Для тих, хто пройде цей вишкіл, в університеті вже готують нові завдання. Курсантів посадять за штурвал інших літаків, які є на озброєнні Повітряних сил.

"На четвертому курсі пілоти будуть відпрацьовувати також польоти на Л39, а вже на випускному курсі їх чекають бойові літаки, такі як Міг-29, Су-27, Су-25", – начальник льотно-методичного відділення Харківського національного університету повітряних сил ім. Кожедуба Андрій Терьошин.

Попри напругу та складність навчання третьокурсники не втрачають духу. Впевнені, що кожен отримає звання пілота штурмовика.

Яна Лимаренко, Олександр Коваленко, Оксана Нечепоренко, В’ячеслав Кузьменко, "5 канал"

Дивіться також:

Злет авіації в Житомирі
/
Злет авіації в Житомирі
/
Злет авіації в Житомирі
/
Злет авіації в Житомирі
/
Злет авіації в Житомирі
/
Злет авіації в Житомирі
/
Злет авіації в Житомирі
/
Злет авіації в Житомирі
/
Злет авіації в Житомирі
/
Злет авіації в Житомирі
/
Злет авіації в Житомирі
/

Попередній матеріал
Брифінг речника Міноборони України – відео
Наступний матеріал
Новаторська музика: як син загиблого АТОвця прославляє Україну за кордоном – відео

Літаки, вертольоти, дельтаплани: у Житомирі проходить масштабне авіашоу – ФОТО

Одеський авіаційний співпрацюватиме з американською та чеською компаніями – про що домовилися

Була четвертою у світі та першою в Європі: що сталося з військовою авіацією України – експерт

"Не просто фотки": в "Укроборонпромі" показали модернізований винищувач Мі-29 – ФОТО

Контракт між "Антоновим" та Вoeing є запорукою авіаційної незалежності від РФ – Президент

У небі над Балтією за тиждень шість разів фіксували російські літаки – Міноборони Литви