Враховуючи важливе значення ВПС у забезпеченні обороноздатності держави, авіація щороку отримує нову техніку, озброєння та нових професіоналів своєї справи. Сьогодні українські льотчики ЗСУ працюють з експертами НАТО та провідними країнами світу. Нині вони відновлюють свої сили, які, на жаль, раніше були втрачені
Що сталося з найсильнішою авіацією Європи
Після розпаду радянського союзу, незалежна Україна мала три повітряні армії, а це 1100 бойових літаків таких як: винищувачі – МіГ-23, МіГ-29; фронтові бомбардувальники – Су-27, Су-24; бомбардувальники дальньої авіації – Ту-16, Ту-22, Ту-22М, розвідувальна авіація – Міг-25, Су-17; авіаційний полк РЕБ – Як-28, а також чотири авіаційних центри – МіГ-21, Л-39 "Альбатрос"/Л-29 "Дельфін" та інші.
Окрім того Україна мала могутні зенітно-ракетні комплекси та близько 900 гелікоптерів: Мі-2, Мі-6, Мі-8, Мі-26 та Мі-24. Авіація України налічувала більше 120 тис. військовослужбовців. Втім з часом майже всю техніку було вилучено з експлуатації, а війська ледь остаточно не розформували.

Вже 1993 року були зняті з озброєння МіГ-25, потім й МіГ-23, а до 1997 року відправили й Су-15 на бази зберігання.
У 2005 році ремонту потребували вже 55% зенітно-ракетних систем і комплексів, 53% автоматизованих систем управління й 45% радіоелектронної техніки ППО.
У 2007 році у Повітряних сил ЗСУ на озброєнні налічувалося лише 211 бойових і 49 транспортних літаків. Наступного року ця цифра боєздатних літаків зменшилася до 55 одиниць, тобто близько 30% номінального складу військової авіації. Ще через рік тодішній в. о. Міністр оборони України Валерій Іващенко оцінив стан справності авіатехніки збройних сил України як критичний.
В 2011 році на відновлення справності та проведення модернізації авіатехніки виділялося лише 1% від необхідного обсягу фінансування.

Початок російської збройної агресії
З початком проведення АТО і до квітня 2015 року було відновлено та відремонтовано понад 200 одиниць техніки Повітряних сил, з них 72 літака і 42 вертольоти. Протягом 2017 року було відремонтовано дев'ять летовищ. На кожному з них здійснено масштабні ремонтні роботи, втім військові зазначають, що роботи по відновленню повітряних сил України ще багато.

Ситуація з оснащенням військової авіації України стає набагато кращою, ніж була у попередні роки.
Є відкритою інформація, яке оснащення мають на озброєнні Повітряні сили ЗСУ на сьогодні:
- Бомбардувальна авіація, яка є основним ударним засобом Повітряних сил, має на озброєнні літаки Су-24М.
- Авіаційна підтримка, а саме – штурмова має на озброєнні Су-25.
- Су-27 і Міг-29 є на озброєнні винищувальної авіації, яка призначена для ураження повітряних цілей: літаків, гелікоптерів, крилатих ракет.
- Військово-транспортна авіація, яка займається перевезенням військ і бойової техніки, доставки вантажів чи евакуації поранених, має літаки Іл-76МД, Ан-70, Ан-24, Ан-26 та вертольоти Мі-8МТ.
- Розвідка має Су-24МР та Ан-39. Окрім того, Повітряні сили ЗСУ оснащюються безпілотними літальними апаратами власного виробництва такими як: БпАК-МП-1 "Spectator", Сокіл-2, People's Drone PD-1 та АН-БК-1 "Горлиця".
- Протиповітряна оборона має на озброєнні зенітно-ракетні комплекси "Бук", С-300 та С-300В.
Нагадаємо, раніше повідомлялося, що після 12-річної перерви у небо підняли модернізований Ан-26.
Також можна переглянути фотогалерею за темою:
Українські повітряні "аси" на Danish Air Show-2018: як це було – ФОТО











