Була четвертою у світі та першою в Європі: що сталося з військовою авіацією України – експерт

Уже традиційно в першу неділю серпня Україна святкує День Повітряних сил ЗСУ. Це свято пілотів-захисників, які оберігають нас як із землі, так і з повітря. Враховуючи важливе значення ВПС у забезпеченні обороноздатності держави, авіація щороку отримує нову техніку, озброєння та нових професіоналів своєї справи. Сьогодні українські льотчики ЗСУ працюють з експертами НАТО та провідними країнами світу. Нині вони відновлюють свої сили, які, на жаль, раніше були втрачені

Що сталося з найсильнішою авіацією Європи

Після розпаду радянського союзу, незалежна Україна мала три повітряні армії, а це 1100 бойових літаків таких як: винищувачі – МіГ-23, МіГ-29; фронтові бомбардувальники – Су-27, Су-24; бомбардувальники дальньої авіації – Ту-16, Ту-22, Ту-22М, розвідувальна авіація – Міг-25, Су-17; авіаційний полк РЕБ – Як-28, а також чотири авіаційних центри – МіГ-21, Л-39 "Альбатрос"/Л-29 "Дельфін" та інші.

Окрім того Україна мала могутні зенітно-ракетні комплекси та близько 900 гелікоптерів: Мі-2, Мі-6, Мі-8, Мі-26 та Мі-24. Авіація України налічувала більше 120 тис. військовослужбовців. Втім з часом майже всю техніку було вилучено з експлуатації, а війська ледь остаточно не розформували.

5.ua взяв ексклюзивний коментар у колишнього військового пілота України, а нині науковця-викладача в НУОУ ім. І. Черняховського Юрія Дзюбенко, який розповів через що повітряні сили ЗСУ мусять повертати свою міць і силу:

Сьогоднішні часи не порівняти з 1991-1992 роками. Тоді військова авіація України поступалася хіба що США, Росії та Китаю. Ми були найчисельнішою авіацією у Європі. Ось, наприклад, зенітно-ракетні війська могли повністю захистити територію України. За всі роки незалежності все "роздеребанили", попродавали літаки, ракетні установки. Нашу авіацію просто пограбували. А ось коли в 2014 році півень клюнув у потилицю, тоді й почали казати: "Що ж тепер робити!"

Вже 1993 року були зняті з озброєння МіГ-25, потім й МіГ-23, а до 1997 року відправили й Су-15 на бази зберігання.

У 2005 році ремонту потребували вже 55% зенітно-ракетних систем і комплексів, 53% автоматизованих систем управління й 45% радіоелектронної техніки ППО.

У 2007 році у Повітряних сил ЗСУ на озброєнні налічувалося лише 211 бойових і 49 транспортних літаків. Наступного року ця цифра боєздатних літаків зменшилася до 55 одиниць, тобто близько 30% номінального складу військової авіації. Ще через рік тодішній в. о. Міністр оборони України Валерій Іващенко оцінив стан справності авіатехніки збройних сил України як критичний.

В 2011 році на відновлення справності та проведення модернізації авіатехніки виділялося лише 1% від необхідного обсягу фінансування.

Початок російської збройної агресії

З початком проведення АТО і до квітня 2015 року було відновлено та відремонтовано понад 200 одиниць техніки Повітряних сил, з них 72 літака і 42 вертольоти. Протягом 2017 року було відремонтовано дев'ять летовищ. На кожному з них здійснено масштабні ремонтні роботи, втім військові зазначають, що роботи по відновленню повітряних сил України ще багато.

Юрій Дзюбенко розповів, що ситуація з оснащенням військової авіації України стає набагато кращою, ніж була у попередні роки. Втім конкретних цифр щодо кількості бойових літаків і військової техніки ППО назвати не зміг через агресію Росії та питання безпеки України.

Проте є відкритою інформація, яке оснащення має на озброєнні Повітряні сили ЗСУ на сьогодні:

  1. Бомбардувальна авіація, яка є основним ударним засобом Повітряних сил, має на озброєнні літаки Су-24М.
  2. Авіаційна підтримка, а саме – штурмова має на озброєнні Су-25.
  3. Су-27 і Міг-29 є на озброєнні винищувальної авіації, яка призначена для ураження повітряних цілей: літаків, гелікоптерів, крилатих ракет.
  4. Військово-транспортна авіація, яка займається перевезенням військ і бойової техніки, доставки вантажів чи евакуації поранених, має літаки Іл-76МД, Ан-70, Ан-24, Ан-26 та вертольоти Мі-8МТ.
  5. Розвідка має Су-24МР та Ан-39. Окрім того, Повітряні сили ЗСУ оснащюються безпілотними літальними апаратами власного виробництва такими як: БпАК-МП-1 "Spectator", Сокіл-2, People's Drone PD-1 та АН-БК-1 "Горлиця".
  6. Протиповітряна оборона має на озброєнні зенітно-ракетні комплекси "Бук", С-300 та С-300В.

/
Ан-26
/
/
/
/
МіГ-29МУ1, український винищувач
/
Український безпілотник 'Горлиця
/

Нагадаємо, раніше повідомлялося, що після 12-річної перерви у небо підняли модернізований Ан-26.

Також можна переглянути фотогалерею за темою:

/
/
/
/
/
/
/
/
/
/
/
/

Попередній матеріал
Марокканський чай, карибська люб'язність та європейська кухня: країни, в які українці даремно не їздять
Наступний матеріал
Моя дитина – жертва булінгу: що робити батькам – практичні поради від психолога