Заручитися підтримкою виборців на місцевих виборах змогли ті партії, які працювали не лише під час передвиборчої кампанії, а й протягом тривалого часу, вважає політична експертка Олеся Яхно. Про це вона сказала в ефірі програми "Час Ч" на "5 каналі".
"Насправді ці вибори мене приємно вразили в тому сенсі, що не можна було замінити політичними технологіями та якоюсь масованою рекламою змістовну системну роботу", – зазначила Яхно.
Вона наголосила, що були й окремі партійні проєкти, і окремі персональні проєкти, у тому числі той же Пальчевський, які намагалися здобути результат за рахунок політичних технологій.
"Ті партії, які працювали протягом певного періоду часу, а не лише під час виборів, і які були послідовними у своїй позиції, ті насправді наростили свій рівень підтримки. А ті партії, які мали розмиту позицію, ті цю підтримку втратили, якщо порівнювати з парламентськими виборами 2019 року", – розповіла Яхно.
Вона додала, що всі технології, починаючи від псевдоопитування, ініційованого Зеленським, і закінчуючи маніпулятивними соцопитуваннями та масованою рекламою, не дали результату.
"Тому для мене є позитивом, що такі речі не спрацювали – ми бачимо по результату. Хоч які б гроші в це вкладали, і як би спрощено політики і політтехнологи не думали про наших громадян, це не спрацювало", – резюмувала експертка.
Нагадаємо, за 12 днів до місцевих виборів Зеленський анонсував проведення "всеукраїнського опитування" із п'яти запитань.
У більшості парламентських фракцій ідею президента гостро розкритикували. Такій ініціативі здивувалися в Центрвиборчкомі та Комітеті виборців України. Зокрема, у КВУ ще й нагадали: проведення опитувань у день голосування суперечить Виборчому кодексу.