Клітина організму
Клітина організму відкриті джерела

Вчені визначили, як боротися із зомбі-клітинами, які відповідають за старіння

Читайте по-русски
Миші старшого віку, що отримували лікарські препарати, націлені на зомбі-клітини, демонстрували кращу швидкість ходьби, силу зчеплення і витривалість на біговій доріжці

Дослідники з США визначили так звані зомбі-клітини, які можуть викликати старіння організму людини. Лікування цих клітин потенційно може уповільнити процеси старіння. Про це пише "НВ".

"Згідно з новим дослідженням фахівців із клініки в Міннесоті, в організмі людини існують так звані зомбі-клітини, які можуть прискорювати процеси старіння та викликати такі захворювання, як остеопороз і хвороба Альцгеймера", – йдеться у повідомленні.

Зазначається, що зомбі-клітини також називають клітинами, що старіють, – вони з'являються здоровими, але після негативного впливу на них, наприклад, вірусної інфекції, або зміни в структурі ДНК ці клітини не вмирають, а існують у загальмованому режимі.

Такий загальмований режим негативно впливає на здорові клітини, оскільки зомбі-клітини виділяють хімічні елементи, що призводять до старіння.

"Вчені довели це, провівши експеримент із мишами: тварини, які отримували сенолітичні препарати для вбивства зомбі-клітин, мали менший відсоток різних захворювань, враховуючи катаракту, діабет, остеопороз, хворобу Альцгеймера, збільшення серця, проблеми з нирками, закупорку артерій і вікову втрату м'язів", – розповідають науковці.

Згідно з дослідженнями, миші старшого віку, що отримували лікарські препарати, націлені на зомбі-клітини, демонстрували кращу швидкість ходьби, силу зчеплення і витривалість на біговій доріжці. AP пише, що навіть коли вчені лікували відповідні клітини дуже старих мишей – еквівалентних людям у віці від 75 до 90 років, – це збільшувало середню тривалість їхнього життя на 36%.

Цей факт підтверджує і зворотний експеримент: молоді миші, яким вживлялися зомбі-клітини, демонстрували гірші показники швидкості ходьби, сили м'язів і витривалості.

Варто зауважити, що цього року дослідники також провели перший експеримент із лікуванням зомбі-клітин у людей, що мають захворювання слизової оболонки легень, і довели, що лікування клітин, що старіють, покращує їхні фізичні показники.

Доктор Лаура Нідернхофер із Університету Міннесоти розповіла, що крім запобігання віковим захворюванням, препарати, які знищують зомбі-клітини, можуть використовуватися для лікування передчасного старіння серед людей, що перенесли захворювання на рак.

"Деякі з таких препаратів уже продаються, але вчені не радять вживати їх ні самостійно, ні за порадами лікарів: дослідження ліків проти старіючих клітин – досить молода сфера, й універсального надійного препарату поки не існує", – зазначається у повідомленні.

Деякі вчені кажуть, що подальше вивчення зомбі-клітин може зіграти значну роль в спробах людини "відкласти, зупинити або навіть запустити процеси старіння людини в зворотну сторону".

Нагадаємо, раніше 5.ua повідомляв, що шотландські науковці створили напівсинтетичні людські клітини.

Також дивіться фотогалерею за темою:

У зоні відчуження виявили 9 рідкісних видів кажанів – ФОТО

Рідкісні кажани у зоні відчудження

НБУ внесе зміни до правил користування платіжними картами