Бактерії
Бактерії cellenion.com

Сюжет для фільму-катастрофи: учені "розбудили" древні бактерії, знайдені на дні океану

Читайте по-русски
    Ці мікроорганізми - найстаріші живі істоти зі всіх нині відомих

Група дослідників із США та Японії змогла пробудити від сну древні бактерії, які були знайдені на дні Тихого океану. Про це йдеться у статті, опублікованій у журналі Nature Communications.

Мікроорганізми були знайдені ще 10 років тому у донного осаду віком приблизно 101,5 мільйонів років біля островів Кука. Вважається, що ці бактерії – найстаріші живі істоти з усіх нині відомих.

Учені взяли для дослідження шматок породи, у якій було 8 тисяч бактерій, що сотні тисяч років перебували у сплячці. Завдяки підібраному харчуванню і комфортній температурі бактерії вдалося "розбудити" і вони навіть почали розмножуватися, хоча і в 7-8 разів повільніше, ніж аналогічні нинішні придонні представники цього домену.

Аналіз показав, що геном бактерій, які ожили, практично не змінювався з того моменту, коли вони потрапили в несприятливі умови і включили механізми захисту, що переводять метаболізм у режим сплячки. Зараз автори дослідження порівнюють їх генетичний набір із геномом сучасних "аналогів" для з'ясування еволюції з часів мезозою.

Морський осад охоплює приблизно 70% усієї поверхні Землі. У ньому зберігається мікробна популяція, що становить 12-45% загальної мікробної біомаси або приблизно 0,6-2% від усієї живої біомаси на Землі.

У 1999-2004 роках канадський морський біолог Пітер Воттс видав науково-фантастичну трилогію "Ріфтери". За сюжетом, учені знаходять на дні Тихого океану стародавній мікроб і виносять його на поверхню. Після цього починається пандемія страшної хвороби і людство вимирає.

Раніше у ВООЗ назвали найбільш небезпечні для людей бактерії.

Якщо ви втомилися від серйозних новин і хочеться трохи розслабитися, підписуйтеся на наш канал у Telegram. Дивогляд 5.UA – канал, де живуть тільки лайтові новини. Релаксуймо разом!

Підозрюваному в жорстокому побитті "азовця" змінили запобіжний захід