Надмасивна чорна діра
Надмасивна чорна діра NASA

Ненажерлива чорна діра щодня поглинає по "Сонцю"

Читайте по-русски
    Ця чорна діра у 8 тисяч разів масивніша, а ніж та, що знаходиться в центрі нашої галактики

Одна із найбільших виявлених на сьогодні чорних дір щоденно поглинає колосальну масу космічної речовини, яка зіставна із масою Сонця. Відповідне дослідження австралійських учених опубліковано в журналі Monthly Notices of the Royal Astronomical Society, передає "Укрінформ".

Надмасивна чорна діра, яка отримала назву J2157, має масу майже 34 мільярди мас нашого світила. І щодня лише збільшується.

Коли вчені вперше виявили цю чорну діру у центрі галактики SMSS J215728.21-360215.1 (J2157), її розміри оцінили у 20 мільярдів сонячних мас. Тоді вважалося, що J2157 за день поглинає масу у пів Сонця.

Якщо ви втомилися від серйозних новин і хочеться трохи розслабитися, підписуйтеся на наш канал у Telegram. Дивогляд 5.UA – канал, де живуть тільки лайтові новини. Релаксуймо разом!

Однак нові розрахунки показали, що ця чорна діра та її галактика знаходяться трохи далі, ніж вважалося раніше – на відстані 13 мільярдів світлових років. Це змінює уявлення про її розмір і швидкість поглинання матерії.

Учені з Австралійського національного університету підрахували, що J2157 у 8 тисяч разів масивніша від чорної діри, що знаходиться в центрі Чумацького шляху. Щоб чорна діра набрала стільки ж речовини, їй довелося б поглинути дві третини всіх зірок у галактиці.

Діаметр чорної діри J2157 оцінюється у 670 астрономічних одиниць. Для порівняння, умовна межа всієї Сонячної системи становить приблизно 120 астрономічних одиниць.

Нагадаємо, нещодавно астрономи виявили найближчу до нас чорну діру, яку навіть можна побачити неозброєним оком.

Екологи дискредитували себе ігноруванням питання вирубок лісу в Карпатах – експерти