план фортеці вікінгів у Данії, спорудженої у Х столітті
unian.ua

Данські археологи виявили фортецю вікінгів, споруджену у Х столітті

Фортеця являє собою військові форти діаметром приблизно 130–200 метрів, оточені ровом і обгороджені від зовнішнього світу земляним валом і дерев'яним частоколом

Данські археологи виявили фортецю вікінгів, яка була споруджена наприкінці Х століття. Дослідники відзначають, що незвично складна архітектура знахідки свідчить про те, що нормани не були примітивними розбійниками і піратами. Висновки вчених були опубліковані в журналі Antiquity, пише ZN.UA.

Зазначено, що перші фортеці подібного типу, які археологи нині називають "данськими круговими замками", були відкриті у Данії в 30-х роках минулого століття. Вони являють собою військові форти діаметром приблизно 130–200 метрів, оточені ровом і обгороджені від зовнішнього світу земляним валом і дерев'яним частоколом.

Кожна така фортеця мала чотири входи, розташовані перпендикулярно один одному, дві вулиці, що перетиналися рівно посередині фортеці, і кілька "довгих будинків", колективних гуртожитків вікінгів, а також інших будівель.

Подібні укріплення були побудовані у стратегічних районах Скандинавії, поруч з берегом моря, і вони могли служити місцем збору військ вікінгів для великих походів.

Нині ж дослідники відкрили фортецю Боргринг, яка помітно відрізнялася за своєю історії від всіх інших кругових замків Гаральда. Зокрема вченим вдалося знайти в Боргринзі столярні інструменти та інші знаряддя праці, за допомогою яких мешканці фортеці латали дірки в її валі і частоколі.

Крім того, вікінги жили в цьому замку протягом кількох поколінь, а не покинули його через одне-два десятиліття після будівлі, як це сталося з іншими укріпленнями, що вказує на незвичайно важливий статус цього замку.

Також, на відміну від інших фортець данців, Боргринг був не просто покинутий, а частково спалений в ході військового конфлікту, переможцями в якому, найімовірніше, стали вороги вікінгів.

Ідеальна кругла форма Боргринга та інших кругових замків свідчить про те, що вони були не тільки військовими укріпленнями, а політичними символами, знаком могутності короля, який підкорив собі і об'єднав всю Данію і прагнув перетворити її на цивілізовану державу. Такі замки, на думку археологів, могли бути як "центри сили", за допомогою яких король контролював усі підкорені ним регіони.

"Хай звершиться правосуддя": Геращенко анонсував запуск системи ідентифікації терористів