Ілюстративне фото
Ілюстративне фото pixabay.com

Бджоли вміють рахувати: вчені виявили в цих комах математичні здібності

Правильний вибір вони робили в 63-72 спробах зі 100

Вчені Мельбурнського королівського технологічного університету (Австралія) виявили у бджіл здатності до базових математичних операцій додавання і віднімання, повідомляє "УНІАН" із посиланням на Nacked Science.

Слід зазначити, що спочатку вчені навчили комах асоціювати з додаванням (синій колір), а жовтий – з відніманням.

"Комах поміщали в початок Y-образного лабіринту з екранами на кінцях розвилки, на яких демонструвалося від однієї до п'яти геометричних фігур. Якщо фігури були синіми, то після розвилки варто було летіти в тому напрямку, де фігур на одну більше, якщо жовтими – туди, де менше. Для мотивації використовували солодкий сироп", – йдеться в тексті повідомлення.

Таким чином, після того як зв'язок "синій – збільшення", "жовтий – зменшення" був зафіксований, вчені показали, що бджоли справді "усвідомлюють" обидві математичні операції.

"Так, якщо в розвилці Y-образного лабіринту демонструвалися сині фігури, то вони летіли в бік екрана, на якому їх було на одну більше, а якщо жовті – до екрану з меншою кількістю фігур. Правильний вибір вони робили в 63-72 спробах зі 100, залежно від особини. "Розуміли" бджоли й рівність числа фігур: такий варіант в експериментах вважався неправильним", – стверджують науковці.

На думку дослідників, такі здібності можуть бути справді вигідними для бджіл у природних умовах, даючи їм змогу краще оцінювати обсяги доступних ресурсів і відстежувати їхні зміни.

"З урахуванням 400 мільйонів років еволюційного розвитку, які розділяють бджіл і людей, ці знахідки показують, що математичні розрахунки набагато доступніші для тварин, ніж це вважалося досі", – підсумували вони в статті.

Погода – як вітер на весні: в Україні завтра сонячно та без опадів