Якщо учитель поза межами навчального класу спілкується з учнями російською мовою, вони його не сприйматимуть і у подальшому спонукатимуть до спілкування російською. Про таке в ефірі "Рандеву "на "5 каналі" заявив учитель року 2018 за версією Global Teacher Prize Ukraine Олександр Жук.
"Кожен з нас повинен розуміти, що українська мова, вона всередині в нас. Ми живемо в цій державі, ми намагаємося змінюватися, і зміни потрібно робити, по-перше, – в себе в школі, в освітній діяльності педагога. Коли ви спілкуєтеся з дитиною – краще звернутися українською. Навіть якщо це перерва, адже дитина до вас потім змінить ставлення, вона розумітиме вас. А коли ви заходите в клас і починаєте спілкуватися українською, а за межами класу спілкуєтесь російською з дитиною, вона не сприйматиме вас. І буде намагатися спонукати вас, щоб ви спілкувались російською. Тому, друзі, краще спілкуватися нашою рідною державною мовою", – заявив Жук.
Також Олександр Жук зазначив, що реформа початкової школи допоможе більше зацікавити дітей у навчанні.
"Оцінювання не повинно бути в балах. Оцінювання може бути і словесним – це є правильно. Бо якщо ми дитині з самого дитинства почнемо ставити бали, вона до того звикає. Вона буде до тебе приходити в п’ятому класі, коли перейде до старшої школи, буде давати щоденник і казати – я чекаю оцінку. І від кожного уроку вона чекатиме оцінку, а це не результативно – це не показник того, що дитини засвоїла якісь нові знання. Це просто така вагомість у батьків, тому що наші батьки навчались по іншій системі. Вони звикли, що дитина має прийти додому, показати щоденник і там повинна бути оцінка. Ось це потрібно змінювати, тому що той життєвий досвід, який отримує дитина у школі – це головне. І те, як вона може боротися з деякими ситуаціями по життю – ось це великий плюс. Те, як вона буде адаптована в наше суспільство", – зазначив педагог.
"Не треба виокремлювати, що той бал є критичним для сприйняття. Не потрібно впадати в депресію, що є негативний бал, тому що то є оцінювання. Можна отримати інколи негативну оцінку, але кожна дитина різна, в неї різні можливості і вона може проявити себе в інших сферах діяльності", – наголосив він.