Низка державних службовців погодилися на проведення люстраційних перевірок
Низка державних службовців погодилися на проведення люстраційних перевірок orbita.dn.ua

НКРЕКП оскаржила рішення суду, ухвалене за позовом заводу Коломойського – подробиці

    Читайте по-русски
    У комісії наголосили, що рішення про встановлення тарифів на послуги оператора системи передачі були прийняті відповідно до чинного законодавства

    Національна комісія, що здійснює держрегулювання в сферах енергетики і комунальних послуг (НКРЕКП) оскаржила рішення Окружного адміністративного суду, який задовольнив клопотання акціонерного товариства "Нікопольський завод феросплавів", пише "Інтерфакс-Україна".

    Клопотання НКРЕКУ стосувалося постанов, якими були встановлені тарифи для НЕК "Укренерго" на передачу електроенергії та послуги диспетчерського управління на друге півріччя.

    У комісії наголосили, що рішення про встановлення тарифів на послуги оператора системи передачі були прийняті відповідно до чинного законодавства, зокрема закону "Про ринок електроенергії".

    Раніше в "Укренерго" заявили, що таке рішення суду унеможливлює функціонування нової моделі ринку і це призведе до колапсу нового ринку, оскільки призупинені постанови регулятора були прийняті в забезпечення нових алгоритмів роботи ринку.

    Зокрема, в нових тарифах "Укренерго" були враховані витрати електроенергії в магістральних мережах при передачі, компенсація за електроенергію, вироблену з відновлюваних джерел енергії (ВДЕ), вартість допоміжних послуг, що надаються і генеруються компаніями для Об'єднаної енергосистеми (ОЕС) для забезпечення необхідного рівня резервів.

    Нагадаємо, дію постанов стосовно встановлених тарифів Окружний адмінсуд Києва за позовом АТ "Нікопольский завод феросплавів" призупинив наприкінці червня.

    У позовній заяві завод Ігоря Коломойського посилається на рішення Конституційного Суду, який постановив, що НКРЕКП, яка затвердила тарифи для "Укренерго", була створена в неконституційний спосіб, а її статус і спосіб формування не відповідають Конституції.

    Позивач вважає, що Нацкомісія не мала повноважень встановлювати відповідні тарифи, тому її постанови є протиправними.

    У суді заявили, що, таким чином, за рахунок завищеного тарифу на передачу електроенергії відбувається перехресне субсидування між користувачами системи, що створює нерівні умови на ринку, як для виробників, так і для споживачів. Це, на думку суду, суперечить закону про "Про ринок електричної енергії".

    Довідково: 1 липня в Україні стартувала нова модель ринку електроенергії відповідно до норм закону "Про ринок електричної енергії", ухваленого у 2017 році.

    Закон "Про ринок електроенергії" передбачає впровадження нової моделі ринку, що включає низку сегментів: ринок двосторонніх договорів, ринок "на добу вперед", внутрішньодобовий ринок, балансуючий ринок і ринок допоміжних послуг.

    В "Укренерго" заявили, що ціни на електроенергію після запуску нового ринку можуть зрости. У ЄБРР в свою чергу зазначили, що не бачать, як запрацює новий ринок із 1 липня.

    А в Інвестиційній раді заявили про небезпеку запуску нового ринку електроенергії в заплановані терміни. Однак 28 травня Комітет ВР провалив розгляд законопроекту про відстрочку нового ринку електроенергії.

    10 червня президент Володимир Зеленський вніс до Верховної Ради законопроект, стосовно відтермінування запуску нового ринку електроенергії, оскільки "не було пророблено відповідної роботи щодо підготовки до нового ринку".

    13 червня Спілка українських підприємців закликала підтримати законопроект, що відтермінує запуск ринку електроенергії з 1 липня, оскільки наразі не зрозуміло, як саме він буде функціонувати.

    Кабінет Міністрів постановою №483 від 5 червня поклав PSO з постачання е/е для потреб населення з 1 липня 2019 року по 31 грудня 2020 року на державні енергогенерувальні компанії НАЕК "Енергоатом", АТ "Укргідроенерго" та оператора системи передачі НЕК "Укренерго".

    Таким чином, передбачається, що якщо тариф на е/е для населення не буде підвищений до економічно обґрунтованого рівня, то різниця між цим тарифом і ринковою ціною е/е буде покриватися за рахунок додаткової виручки, яку отримають енергогенерувальні компанії в результаті підвищення роздрібних цін для непобутових споживачів.

    Згідно з постановою від 5 червня, "Енергоатом" зобов'язаний продавати на електронних аукціонах щодо укладання двосторонніх договорів для цілей виконання PSO не більш як 60% своєї е/е, "Укргідроенерго" – не більше ніж 20%.

    Ця е/е буде реалізовуватися постачальникам універсальної послуги для подальшого перепродажу населенню за ціною, не вище встановленої Нацкомісією, що здійснює держрегулювання в сферах енергетики і комунальних послуг.

    На засіданні 12 червня Кабінет Міністрів вніс зміни до постанови від 5 червня, збільшивши зобов'язання для НАЕК "Енергоатом" продавати свою е/е на аукціонах щодо укладання двосторонніх договорів з не більш як 60% до трохи більше ніж 90% усього виробленого обсягу.

    Ціни на електроенергію у постачальників універсальних послуг для малих непобутових споживачів (з приєднаними установками потужністю до 150 кВт) з 1 липня зростають на 15-25% залежно від регіону.

    Попередній матеріал
    Евакуація понад 1 млн людей: в Японії через зливи є загроза потужних повеней
    Наступний матеріал
    Задушив і кинув у вигрібну яму: на Одещині батька підозрюють у вбивстві власного сина – фото

    "Укренерго" допускає відключення світла через спеку

    Люди навчилися тримати енергію в каменях

    У Луцьку через перепад напруги в десятках будинків згоріла побутова техніка: хто відшкодовуватиме збитки

    Киянам повернули майже 40 млн за помилково сплачену електроенергію

    І ніякої "комуналки": волонтер АТО з Тернопільщини власноруч облаштував енергонезалежний будинок

    Вимушені пити з річок: у Венесуелі почалися проблеми з питною водою