Об'єм експорту в ЄС – майже 39%; Росія – 9,2%; Індія – 8,5%; Туреччина – 6,6%; Єгипет – 4,9%.
"Природними торгівельними партнерами для будь-якої держави є її сусіди, тому те, що український бізнес торгує з Росією – це в принципі в економічній теорії правильна річ. Те саме ми бачимо – Канада та США, США і Мексика і всі дії, які стосуються руйнування цих природних зв'язків, а у нас окрім, що ми країни сусіди, додамо, що ми були фактично підприємства-учасниками одного ланцюжка доданої вартості, наприклад, запчастини в Україні вироблялися, а постачалися в Росію і навпаки. Це все однозначно приводить до втрати цього ринку", – зазначила Микольська.
"Разом із тим, ми бачимо, що із 32%, які у нас були на піку торгівлі із РФ, зараз є 9%. Звичайно це не добре для нас, тому що багато компаній були орієнтовані на російський ринок і об'єми поставок були великі, але ми бачимо те, що українські компанії вже зрозуміли для себе, навіть ті, які експортують і далі в Російську Федерацію, що їм потрібно шукати інші ринки, передбачувані. Тому що вони всі прекрасно розуміють, якщо сьогодні ти експортуєш, завтра буде урядове рішення будь-кого, встав з тієї ноги чи ні, будь-яка заборона може бути запроваджена через ніч і все твоє вкладення, що ти займався, пропаде. Тому майже всі ці компанії шукають своїх постачальників у третіх країнах", – додала вона.
Повну версію розмови дивіться у відео: