Міністерство інфраструктури розробило пам'ятку для українських туристів стосовно послуг туроператорів та можливих порушень ними ліцензійних умов діяльності.
Відповідна пам'ятка оприлюднена на офіційному сайті міністерства.
"До початку подорожі, організованої туроператором/турагентом, будь ласка, ознайомтесь із змістом цих рекомендацій, які розміщені на офіційних сайтах Мінекономрозвитку, МЗС, Мінінфраструктури, Державіаслужби, Держпродспоживслужби", – нагадується в пам'ятці.
Так, Мінінфраструктури радить при укладенні договору на туристичне обслуговування перевірити:
- чи має туроператор чинні ліцензію та фінансове забезпечення (актуальна інформація доступна на офіційному сайті Мінекономрозвитку у розділі "Діяльність-Туризм-Туроператорська діяльність-Ліцензійний реєстр");
- чи наявні в договорі заявлені дати вильоту та прильоту;
- чи вказана в договорі інформація про наявність трансферу з аеропорту до готелю в обох напрямках (у разі заявлення такої послуги);
- чи відповідає готель заявленій категорії і як це вказано в договорі;
- чи вказані строки відмови від туру та умови повернення коштів;
- чи буде надано туристу індивідуальний страховий поліс на медичне обслуговування та від нещасного випадку.
Також, подорожувальникам нагадують про необхідність отримати квитанцію про оплату туру або фіскальний чек.
У подорож необхідно обов’язково взяти:
- копію договору на туристичне обслуговування;
- оригінал страхового полісу на медичне обслуговування та від нещасного випадку;
- контакти туроператора (турагента);
- контакти дипломатичної установи України країни, до якої Ви подорожуєте.
У разі, якщо туроператор не надав заявлені послуги, за захистом порушених прав турист має право звертатися із заявою до Держпродспоживслужби, надавши:
- фото, відеоматеріали, копію договору на туристичне обслуговування;
- розрахункові квитанції понесених витрат тощо.
У разі, якщо туроператор порушив ліцензійні умови, турист також має право звертатися із заявою до Мінекономрозвитку, надавши підтверджуючі документи.
При цьому, порушенням ліцензійних умов вважається:
- невидача туристу договору на туристичне обслуговування або ваучеру (якщо договір укладено шляхом видачі ваучера);
- невидача договору обов’язкового (медичне та від нещасного випадку) страхування (крім випадку самостійного укладання такого договору туристом);
- невидача проїзних документів (квитків, у тому числі електронних квитків);
- відсутність договорів на туристичне обслуговування з туристами або з туристичними агентами, якщо договори укладаються через них;
- невидача платіжних документів, що підтверджують внесення туристом до каси туроператора вартості туристичних послуг (фіскальний чек, квитанція);
- відсутність у туроператора власного веб-сайту;
- провадження туроператорської діяльності поза межами заявлених місць провадження такої діяльності;
- відсутність оформлених трудових договорів з найманими працівниками туроператора;
- наявність у штаті туроператора менше ніж 30% працівників, які мають стаж роботи у сфері туризму, або освіту у сфері туризму;
- відсутність у керівника туроператора документа про освіту або стажу роботи у сфері туризму;
- відсутність у туроператора копії документа, що підтверджує фінансове забезпечення цивільної відповідальності турагента, що реалізує туристичні послуги, сформовані туроператором;
- відсутність обліку виданих туристам договорів обов’язкового (медичного та від нещасного випадку) страхування;
- неподання туроператором статистичного звіту до органу ліцензування;
- невідповідність місця провадження туроператорської діяльності вимогам, визначеним ліцензійними вимогами.
Нагадаємо, з 29 червня сотні українських туристів були заблоковані в аеропортах кількох країн. По декілька годин, а то й діб люди очікували в летовищах Тунісу, Албанії, Грузії, а також в аеропорту "Київ". Така ситуація виникла через авіакомпанію Bravo Airways, яка пояснила затримки рейсів на декілька діб невиплатою коштів туроператором. Останній своєї провини не визнав.
Дивіться також:
Лемури, хінкалі, хай-тек будівлі: ТОП-10 місць світу, які треба відвідати 2018 року – фото









