За вечір і ніч блокування доріг по Україні, активісти "АвтоЄвроСили" здобули нелюбов людей, що стояли в заторах, посварилися з поліцією, подекуди побилися з водіями, що намагалися проїхати крізь пікет і, зрештою, оголосили, що вони розходяться. Про неефективність блокування доріг "євробляхарі" заявили практично одночасно із відкритим попередженням поліції, що перекривання доріг – це порушення закону і панькатися із блокіраторами ніхто не буде. Тепер прибічники дешевих блях вимагатимуть у Президента ветування нових правил.
Перший день акції протесту власників автівок з іноземною реєстрацією на Рівненщині закінчився сутичкою. На ранок у поліції відзвітували – постраждали троє поліцейських. Чотирьох протестувальників затримали.
Другий день протесту – "євробляхарі" блокують понад десяток трас і тримають в облозі тих, хто на їхнє переконання спричинив протести, – Верховну Раду.
"Ми всі робимо висновки щодо народних депутатів, щодо їх ставлення до людей, хто вони та як вони ставляться до наших вимог", – пояснює голова ГО "АвтоЄвроСила" Олег Ярошевич.
Їх обманули – переконані в "АвтоЄвроСилі". Мовляв, депутати лише імітували співпрацю під час розроблення законопроектів із врегулювання ситуації з "євробляхами". Зрештою, попереднього пленарного тижня парламент ухвалив два документи. Але не врахував головну вимогу учасників протестів – прибрати з формули обрахунку акцизу вік авто. Такої самої думки і деякі депутати, які входили до робочої групи.
"Ми ухвалили законопроекти, які з одного боку є грабіжницькими, а з іншого боку є каральними. Законопроект 8488 передбачає те, що новий автомобіль, який ми будемо розмитнювати – всі громадяни України – навантаження загальне на розмитнення такого автомобіля буде від 35 до 40%, загалом. Натомість автомобілі, яким 5-7-10-12 і більше років – податкове навантаження на такий автомобілі сягає 70-100-150 і 200 і 300%", – пояснив позафракційний нардеп Юрій Дерев'янко.
Цей депутат запропонував постанови, які могли скасувати ухвалені раніше норми щодо розмитнення іноземних автівок. Але парламент їх провалив.
"Наші шановні колеги тільки відтягують можливість легалізації людьми авто. Людьми, які абсолютно згодні з прийнятими нормами і які за 550 євро, сплачених у Пенсійний фонд – із задоволенням виконають усі процедури розмитнення", – зазначила голова комітету ВР з питань податкової та митної політики Ніна Южаніна.
Тепер жодних запобіжників щодо втілення в життя нових правил розмитнення немає.
"Це дає можливість невідкладно відправити Президентові на підпис обидва закони", – зробив висновок голова парламенту Андрій Парубій.
Тим, хто під вікнами Парламенту, дали зрозуміти – закони ухвалені, доведеться їх виконувати. А з іншої будівлі, за кілька кварталів від Ради – з Міністерства внутрішніх справ – пригрозили: до кінця дня розблокують усі перекриті траси і вулиці, якщо доведеться – робитимуть це жорстко.
Але розганяти "євробляхерів" поліції не довелося. Пропозиція згорнути протести надійшла ще засвітла від самих організаторів акції.
"Зараз ми вимушені призупинити нашу акцію під стінами Верховної Ради. Сьогодні вже тут сенсу стояти немає. Немає сенсу стояти ні на дорогах, ні на кордонах", – заявив Ярошевич.
Розійшлися на кілька днів. Щоб подумати, як протидіяти далі. Поки їхня громадська організація не стала політичною партією.
Ірина Герасимова, Анна Мірошниченко, Олексій Пасак, "5 канал"