Верховна Рада нарешті подужала правки до Митного і Податкового кодексів, що стосувалися розмитнення автомобілів з іноземною реєстрацією. На легалізацію "євробляхи" тепер виділяється 180 діб. Якщо власник оформить реєстрацію автомобіля протягом трьох місяців, отримає 50% знижки на суму акцизу. Якщо ж усі терміни будуть провалені, то почнуться санкційні нарахування. Власники таких "блях" пікетували сьогодні під стінами парламенту – вони новаціями не задоволені. Про всі аргументи "за" і "проти" – далі.
"За" 250. Депутати знизили вартість легалізації авто з єврономерами. Тепер вартість розмитнення залежить від базової ставки та пари коефіцієнтів – об'єму двигуна та віку авто.
Базова ставка встановлена в розмірі від 50 до 100 євро для бензинових дивгунів, та від 75 до 150 євро – для дизельних. Ставка залежить від об'єму двигуна – до 3 літрів або більше. Сума, яку має сплатити власник – множення ставки на об'єм і на вік авто. Наприклад, розмитнення 5-річного бензинового авто об'ємом 2 літри – становитиме 500 євро.
Крім цього власник має сплатити ПДВ (20% від вартості авто) та відрахування до Пенсійного фонду. І основне нововведення – власники нерозмитнених машин отримають знижку під час реєстрації.
Власники машин на "євробляхах" повинні їх зареєструвати за 180 днів. Якщо встигнуть за 90 днів – матимуть знижку 50%. Потім – за повною вартістю.
Під час обговорення законопроекту депутати одну за одною відхиляли поправки. Рахували коефіцієнти і ставки. Дехто ставав на бік "євробляхерів". Мовляв, усе, що їм нині пропонують – задорого і незручно.
"Екології шкодить те, що карпатські ліси вирізають. І те, що ви приїхали сюди на 5-літрових "Ленд Крузерах" і "Мерседесах". Ото шкодить екології, а не ці нещасні автомобілі, які люди купили за останні гроші. Ви придумали правила, але як їх реалізувати в Україні, коли люди за два місяці мають поїхати за кордон і поставити їх тут на реєстрацію", – обурювався позафракційний народний депутат Володимир Парасюк.
Утім, ініціатори законопроекту навпаки упевнені – новими розцінками зняли соціальну напругу. І запевняють – компромісу з автовласниками досягли.
"Законопроект дає можливість усім людям, які хотіли розмитнити авто по тим ставкам, які на етапі переговорів влаштовували всіх активістів. Вони говорили, що готові розмитнювати авто, якщо акциз буде до 500 євро. Ми зробили все, щоб цей акциз саме стільки і був зараз", – наполягає голова профільного комітету ВР Ніна Южаніна.
Утім, автоваласники, як від середи мітингували під Радою – все одно лишилися не задоволені. Кажуть – задорого.
Крім зміни ставок акцизу депутати внесли ще й зміни до Митного кодексу, в яких прописали відповідальність водіїв. Якщо власник привіз авто в Україну – він вже не зможе посадити за руль сторонню людину. Крім того, не можна використовувати машини з підприємницькою метою. Інакше – оштрафують на 34 тис. грн. Також штрафи будуть за перевищення термінів перебування таких автомобілів на території країни. До 20 діб – 8,5 тис. грн, більше місяця – 85 тис. грн, далі – 170 тис. грн або конфіскація за рішенням суду.
Ці зміни має ще підписати Президент. У разі підписання – санкції на водіїв, які порушили законодавство, почнуть діяти за півроку після опублікування.
Анна Мірошниченко, Олексій Іванченков, Юрій Усік, "5 канал"