8-го листопада Верховна Рада ухвалила за основу закон про спрощення розмитнення авто на іноземній реєстрації. Однак прийнятий депутатами законопроект №8487 не вдовольнив мітингувальників. Про причини цього в ефірі "Інформаційного дня" на "5 каналі" розповів політичний оглядач Кирило Сазонов.
"Ухвалили справді компромісний варіант, який традиційно не задовольнив усіх. Тобто, водії, які рік тому придбали нову машину чи привезли з-за кордону та розмитнили за всіма правилами, незадоволені, адже вони переплатили, а тут люди намудрували, завезли обхідним шляхом і тепер отримають варіант дешевший. Проте і водії на єврономерах не задоволені, адже вони розраховували на більш пільгові умови", – зазначив співрозмовник.
Він пояснив: "Проблема в тому, що всі прив'язуються до автомобілів, вік яких, умовно, три-п'ять-сім років. При цьому, основна проблема – це автомобілі, віком старші вісьми років. А найпопулярнішими, найпріоритетнішими є автомобілі випуску 1998-2005 років. Це машини, яким більше 13 років. Їх, справді, можна купити в Європі за 1,5-2,5 тисячі євро. За новим законом (який Рада ухвалила за основу 8 листопада) вони все одно здорожчають, фактично, на 100%".
Разом із тим експерт зазначає: "У принципі, будь-які, навіть найдешевші умови для розмитнення цих автомобілів вигідні для України. Їх тут багато, вони їздять, нам їх не переловити, ми не зможемо позабирати в них авто. Якщо переконати їх сплатити до бюджету, умовно, по 500-1000 євро до бюджету, ми одразу отримаємо чималий шматок. Багато адекватних людей на це згодні".
Водночас Кирило Сазонов зауважив: з плином часу українці мають зрозуміти, що завозити старі автівки можна тільки як ретро, адже є норма викидів. "Не хочеться перетворювати Україну на смітник", –пояснив фахівець.
Більше подробиць про ухвалений законопроект – у відео:
Дивіться також фотогалерею за темою:
Ціна питання: Як митники наживалися на пропуску в Україну автівок на іноземних номерах – фото