В ефірі "Інформаційного вечора" на "5 каналі" перший заступник міністра економічного розвитку й торгівлі України Максим Нефьодов і радник міністра закордонних справ України Тарас Качка розповіли про те, як українська сучасна промисловість завойовує позиції в автобудівному кластері Європейського Союзу.
"У нас досить стрімко зростає доля експорту продуктів машинобудування в ЄС. Майже кожне BMW, зібране в Німеччині, має дисплей, який походить з України. Чи можна одразу почати виробництво машин в Україні? Ні, тому що машина складається з десятків тисяч компонентів. Нам необхідно, щоб тут сформувався автомобільний кластер, щоб спочатку сюди прийшли виробники простої техніки. Як колись усе розпочиналося з того, що починали шити чохли на сидіння і так далі. Потім – більш складне виробництво, коли починається збірка якоїсь електронної продукції. Потім – ще більш складна техніка – виробництво цілого модулю, компоненту і так далі", – розповідає Нефьодов.
При цьому Тарас Качка додає: в Україні вже формується нова сучасна промисловість, зокрема на базі досягнень ІТ-галузі.
"З’явився величезний кластер сучасної промисловості. Якщо ми говоримо про участь в автомобільному кластері, в нас є дюжина заводів, особливо на Західній Україні, які роблять чохли, блоки до автомобілів. З іншого боку, в нас є те, що ми загально називаємо ІТ-шниками. Це люди, які вчать виводити інформацію на лобове скло автомобілів або якісь надсучасні елементи для автомобілів інженерно розробляють в Україні, таким чином інтегруючись у глобальні ланцюги доданої вартості. Досить часто ця надсучасна компонента української промисловості ще не відклалася в пам'яті звичайних людей, які досі уявляють собі, що українська економіка – це якийсь успадкований застарілий від Радянського Союзу завод, продукцію якого ми правдами-неправдами пхаємо по всьому світу", – визнає радник глави МЗС.