Євробляхи
Євробляхи 5 канал

В Україні поменшало "євроблях": в чому причина та про що йдеться в новому законопроєкті про розмитнення

Читайте по-русски
Законопроєкт з новими правилами і тарифами на розмитнення авто на єврономерах уже зареєстрували у Верховній Раді

Митники порахували, що автомобілів на єврореєстрації стало удвічі менше. Але це не тому, що їхні власники взялися легалізовувати свої авто. Детальніше розповідає журналіст "5 каналу" Сергій Барбу. 

"450 тисяч машин, які за всю історію були ввезені і, судячи з усього, перебувають з порушенням строків. Реальна їхня кількість набагато менша. Ми очікуємо, що не менш як 200 тисяч з них або розібрані вже на запчастини, або десь кинуті, або банально на них перебиті номери кузова і вони вже їздять на українських номерах. Тому реальну кількість тих машин, що в народі називають "євробляхами", можна оцінити десь у тисяч 200", – розповідає голова Державної митної служби Максим Нефьодов.

Торік восени набули чинності нові правила розмитнення машин на єврономерах. Депутати попереднього скликання проголосували за спеціальну формулу обрахунку вартості. Запровадили і пільговий період, під час якого власники платили половину ціни розмитнення. Після його завершення за нерозмитнені авто мали штрафувати – до 170 тисяч гривень. Але покарання так і не запрацювало. Нова Верховна Рада штрафи відтермінувала до нового року. Тож карати водіїв, як це передбачає закон, поліція поки що не може.

"Зараз це можуть робити представники митної служби. Бо їх забули внести у цей закон про відтермінування покарання. І вони тепер зобов'язані запускати ці санкції", – пояснює радник міністра внутрішніх справ Володимир Мартиненко.

Євробляхи
Євробляхи5 канал

Штрафи можуть так і не запрацювати, якщо депутати підтримають новий законопроєкт свого колеги. Слуга народу Олексій Ковальов пропонує розмитнювати такі авто ще дешевше.

У законопроєкті депутат зважив усі вимоги євробляхерів. Свій зв'язок із ними не приховує. Пропонує під час розрахунків не враховувати віку машини. А вартість розмитнення, переконаний, має становити – 35 відсотків від ціни авто. До того ж хоче повернути обов'язковий технічний огляд машин.

"У нас тепер не дві категорії громадян, які сплатили по повній програмі, ті, які сплатили за пільговою ставкою, а тепер ще буде одна, яка потенційно платитиме за іншими ставками. Таким чином виникає дуже логічне питання, чи варто платити податки, якщо можна дочекатися, коли їх можна взагалі не платити. Законодавство не потрібно змінювати, його потрібно виконувати", – переконана радниця голови всеукраїнської асоціації роботодавців автомобільної галузі Олена Чепіжко.

Законопроєкт з новими правилами і тарифами на розмитнення авто на єврономерах уже зареєстрували у Верховній Раді. Перед голосуванням він ще має пройти обговорення у митному комітеті Парламенту. 

Сергій Барбу, Сергій Клименко, Сергій Новіков, "5 канал"

Попередній матеріал
"Вам дешевий газ, але заберіть усі справи із судів" – Гарань про тактику Росії з Україною
Наступний матеріал
Вибухові свідчення: чому виступ екс-радниці Трампа став знаковим у справі імпічменту

Штрафи для власників "євроблях" знову відклали – у Кабміні розповіли, як надовго

Мітинг "євробляхерів" біля Ради: протестувальники вимагають доступного розмитнення

Розмитнення "євроблях" принесло державі всемеро більше коштів, ніж було заплановано

Один-три долара за "кубик": у Кабміні запропонували спрощені ставки на розмитнення "євроблях"

Вибачалися за кнопкодавство та голосували за "євробляхи": день у ВР

Верховна Рада проголосувала за відтермінування штрафів "євробляхерам"