таксі
таксі 5 канал

В Україні беруться за таксистів-нелегалів: що пропонує законопроєкт про легалізацію ринку таксі

Читайте по-русски
За нелегальне таксування в документі передбачено штраф – 34 тисячі гривень

Понад 20 років за кермом таксі заробляє Василь Іванович. Працює лише на себе, ціни теж визначає сам.

"На дядька не хочеться працювати. Ціни договірні, припустимо на Хрещатик 50-60 гривень", – каже таксист Василь. 

Ліценцію на перевезення має, але каже, що вже не дійсна. А от легалізацію таксі підтримує – бо за рівні умови для усіх перевізників.

"У мене є, але він прострочений. Я впевнений і не знаю, куди ті гроші йдуть", – зазначає Василь. 

Зрівняти таксистів та ще й поповнити бюджет взялися у Міністерстві інфраструктури. Розробили законопроєкт, який створить правила на ринку таксі та дозволить вивести перевезення з тіні. Адже чинний закон, кажуть, застарілий.

"Ми просто врегулюємо той хаос, який існує на ринку. Багато людей працюють у цій сфері, жодних податків не платять, держава жодним чином не регулює, не контролює", – каже генеральний директор автомобільного та електричного міського транспорту Міністерства інфраструктури Гамлет Погосян. 

За підрахунками міністерства, таксують понад 200 тисяч українських водіїв. І більшість – нелегально – без ліцензії та реєстрації підприємницької діяльності. Щорічний обіг на ринку майже 40 мільярдів гривень. Із них у бюджет надходять копійки. Щоби збільшити дохід та зробити таксі законним, традиційну ліцензію пропонують замінити патентами. Вартість річного – сума мінімальної заробітної плати. Нині – це 4700 гривень.

"Більшість водіїв – це люди без дозвільних документів, які не готові реєструвати підприємницьку діяльність, для них вводиться механізм-патент. Такий патент виключно надає право надавати послуги перевезення на замовлення, ці водії не будуть формально таксистами, вони не зможуть маркувати автомобілі як таксі, не зможуть їздити по смузі громадського транспорту, тобто це звичайні водії, які заплатили маленький такий податочок державі і займаються перевезеннями", – пояснює речник Української асоціації відповідальних перевізників Олександр Дяченко. 

таксі
таксі5 канал

А для ефективного контролю пропонують створити реєстри – як перевізників, так і самих служб. Міністерський законопроєкт, хоч і не одностайно, але підтримують більшість операторів таксі. Гіганти перевезень кажуть: за працівників готові платити, як нині оплачують їм ліцензії.

"Оформлюємо ліцензію ми за власний рахунок для водія. Ми не можемо їх примусити, бо вони по факту не можуть працювати на нашу компанію офіційно. Ми як компанія оцінюємо цей законопроєкт позитивно. Готові вносити свій великий внесок у бюджет нашої країни", – переконаний PR-директор компанії таксі Артур Маліновський. 

За нелегальне таксування в документі передбачено штраф – 34 тисячі гривень. Контролювати ринок буде Укртрансбезпека. Водночас автори документа запевняють: ціна за поїздки для пасажирів не зростатиме.

"Можливо, зовсім трошечки, непомітно для пасажира, при цьому стане прозоріше, зрозуміліше, якісніше, кожна поїздка буде застрахована", – каже речник української асоціації відповідальних перевізників Олександр Дяченко.

Утім норми законопроєкту – не остаточні. Нині Мінінфраструктури просить українців подати свої пропозиції та зауваження до документа. І, можливо, лише восени за легалізацію ринку таксі візьмуться парламентарії у Верховній Раді.

Ірина Сисак, Юрій Усік, "5 канал"

Попередній матеріал
Позицію української влади щодо Білорусі зрозуміти важко – Гедульянов
Наступний матеріал
Кравчук запропонував нове формулювання замість "особливого статусу" Донбасу
Loading...

Кидався абрикосами та почав стріляти: у Києві пасажир поранив таксиста – подробиці інциденту

Таксистам дозволили їздити смугами для громадського транспорту

Bolt та Uber заявили, що готові перевозити медиків у Києві безплатно (доповнено)

Із депутатів у таксисти: ексклюзивне інтерв'ю з Михайлом Гаврилюком

Екснардеп Гаврилюк пояснив, чому зробив різкий кар'єрний поворот і пішов у таксисти

Таксисти нарікають на недоліки закону про перевезення дітей і підготували звернення до президента – сюжет