До різних кандидатів на українських президентських виборах користувачі українського сегмента "ВКонтакте" ставляться по-різному. Але щодо всіх діє один і закон: негативу завжди більше, ніж позитиву. Про таке свідчать результати дослідження "Русский мир" та вибори в Україні: про що говорять у "ВКонтакте", оприлюдненого громадською організацією "Інтерньюз-Україна".
Так аналітики дослідили 1 млн профілів українського сегмента VK та майже 10 млн постів, щоб зрозуміти: що тут відбувається напередодні президентських виборів в Україні.
Результати дослідження показали, що ТОП-10 веб-сайтів, статті яких щодо українських виборів перепощують в українському сегменті "ВКонтакте" – це переважно, за винятком YouTube, сайти проросійського чи сепаратистського спрямування, а саме: news-front.info, rusvesna.su, politdnr.ru, nahnews.org, ukraina.ru, politnavigator.net тощо.
ТОП-10 груп і сторінок, пости яких щодо українських виборів перепощують в українському сегменті "ВКонтакте" – це також переважно сторінки сепаратистського чи проросійського спрямування.
До різних кандидатів на українських президентських виборах користувачі українського сегмента "ВКонтакте" ставляться по-різному. Але щодо всіх них ставлення переважно негативне.
Володимир Зеленський – єдиний з-поміж українських кандидатів, щодо якого суворі користувачі "ВКонтакте" висловлюють хоча б якийсь позитив: 26% згадок про Зеленського – позитивні.
Однак навіть щодо нього негатив переважає: 32% згадок про нього – негативні. Співвідношення позитиву та негативу в Зеленського краще, ніж в інших – але навіть це не врятувало його від потоків образ.
Чинному українському Президентові дістається вся "ненависть світу" від користувачів українського сегмента "ВКонакте": 67,5% негативних постів припадають саме на нього
Образливі прізвиська щодо нього виходять за межі навіть найсміливішої фантазії: "Пациент-2019", "русофоб Порошенко", "Кровавый украинский кондитер", "кровавая марионетка", "Петро Рошенович", "потрошенко", "попрошенко", "главарь церкви". І це тільки деякі з найм’якіших епітетів.
Загалом головний меседж як усієї російської пропаганди, так і в українському сегменті "ВКонтакте" – про те, що Україна – це "невдала держава", що вона скоро "завалиться", що її насправді немає, і що все незабаром потоне в хаосі. Так само процвітають й інші типові меседжі: про "українців-фашистів", про згубність євроатлантичної інтеграції і про позитивність російського напрямку.
Зазначається також, що перше місце за кількістю активних профілів "ВКонтакте" посідає Донецька область. Друге – Дніпропетровська. Третє – Київ. Від Луганської області (четверте місце) не надто відстає Харківська та Одеська.