foto

Українські квоти: Нацрада оштрафувала 8 радіостанцій, серед яких "Радио Вести" та Kiss FM

    "Ми жорстко стояли і будемо стояти на захисті цього закону", наголосили в Нацраді

    Національна рада з питань телебачення і радіомовлення на своєму засіданні 9 лютого 2017 року оштрафувала 8 радіостанцій за недотримання квот на пісні і на ведення програм українською мовою. Про це повідомляє "Укрінформ".

    За результатами позапланових перевірок Нацрада призначила штрафи у розмірі 5% ліцензійного збору радіостанціям: Kiss FM (Українська корпорація "Телебачення і радіомовлення "ЮТАР") – 215 тис. 600 грн; "Шансон" (ТРК "Шансон") – 125 тис. 726,40 грн; "Радио Вести" (ТОВ "Телерадіовидавнича компанія "Мастер", м. Харків) – 39 тис. 600 грн; MFM (ТОВ "Радіо "Нова хвиля", м. Харків) – 36 тис. 360 грн; "Європа плюс Дніпро" (ТРК "Скіфія", м. Новомосковськ Дніпропетровської області – 33 тис. 600 грн; "Радио106,6" (ТОВ "ТРК "Сімон", м.Харків) – 37 тис. 800 грн; "Ірта" (ТОВ Незалежної ТРК "Ірта", м. Луганськ) – 25 тис. 864 грн; "Маяк" (ТОВ "ТРК Маяк", м. Олександрія Кіровоградської області – 4 тис. 40 грн.

    "Ми жорстко стояли і будемо стояти на захисті цього закону, бо він дуже важко давався. Він був дуже компромісним і десь заполітизованим, тому ми вважаємо, що тут реакція на порушення має бути принципова і жорстка", – підкреслив керівник Національної ради з питань телебачення та радіомовлення Юрій Артеменко. 

    На початку засідання Нацрада скасувала своє рішення від 22 грудня про оголошення попередження радіостанції "Kiss FM" і призначила їй штраф.

    "В даному випадку було різночитання – винесення попередження чи штраф. За підсумками розмови з юристами ми дійшли рішення, що це має бути штраф", – зазначив Артеменко, додавши, що закон один для всіх, тому треба визнати порушення і винести штраф – 5% від ліцензійного збору.

    Щодо результатів перевірки "Радио Вести" у Харкові виникла суперечка. Як зазначила перший заступник голови Нацради Ольга Герасим'юк, під час перевірки на підставі моніторингу 12 листопада 2016 року зафіксовано порушення – добовий обсяг ведення передач державною мовою склав 49,22% замість 50% відповідно до закону. 

    Як зазначив генеральний продюсер "Радио Вести" Віталій Докаленко, в день моніторингу ведучий Микола Вересень у прямому ефірі відповідав російською мовою на поставлені російською запитання. "Я думаю, що це не є порушення. Це жест ввічливості. І донедавна це був журналістський стандарт: якою мовою до тебе звертаються, такою ж мовою людині відповідають... За наявності 14 годин прямого ефіру регулювати такі речі дійсно важко. І присікуватися зараз до 1%, який ми недобрали, – це питання", – сказав він.

    За словами Докаленка, Вересень того дня був у ефірі 3 години. "І коли люди звертаються до нього російською мовою, він переходить на російську мову. Зараз ми примусово змушуємо його цього не робити", – додав Докаленко. 

    Водночас член Нацради Сергій Костинський нагадав, що в законі немає норми – менше ніж 1% не враховувати. "Є  норма закону – 50%. У нас по піснях також не добирають 0,5%, 0,2% і так далі. І у нас немає можливості бути вибірковими", – сказав він.

    Як повідомляв 5.ua, Нацрада перевірить одну з радіостанцій через порушення квот на контент українською мовою. 

    Попередній матеріал
    Майже 50 тисяч киян отримають перерахунки "захмарних" платіжок за опалення
    Наступний матеріал
    Гройсман: Рішення ЄС по безвізу для України може бути прийнято до червня 2017 року

    Із лютого в окупованому Криму з'явиться українське радіомовлення – Нацрада

    Українське радіо розпочало мовлення на окупований Крим

    "Народний контроль": Українські музики самотужки рахуватимуть кількість пісень державною мовою на радіо

    "Українське радіо" охопить усі окуповані території Донбасу – Нацрада

    Керівником суспільної телерадіокомпанії в жодному разі не має бути колишній державний працівник – журналіст

    Нацрада перевірить ще одну радіостанцію через порушення квот на контент українською мовою