Міністерство охорони здоров'я України не вносило жодних змін щодо роботи "швидкої", відповідно медична реформа не впливає на виклики медпрацівників. Про це в ефірі "5 каналу" заявив заступник міністра охорони здоров'я України Павло Ковтонюк.
"Такі нарікання щодо виклику "швидкої" були завжди. Жодного року не було, щоб люди на це не нарікали. В Україні є проблеми з викликами "швидкої". Вони полягають в тому, що коли не потрібно, її викликають, а коли потрібно, вона іноді не приїжджає, або не встигає приїхати. Чому? Найімовірніше тому, що вона поїхала на той виклик, де вона не потрібна", – сказав Ковтонюк.
Він нагадав, що пацієнти мають сімейних лікарів, у яких можна проконсультуватися щодо своїх хронічних захворювань і що робити в разі їхнього загострення, наприклад, високої температури, яка не збивається, і зависокого тиску.
"У мене є маленька дитина, і я у педіатра розпитав, які можуть бути екстрені випадки, і що мені робити. Я не викликаю "швидкої", коли вона не потрібна. Те саме може зробити кожен", – зауважив заступник міністра.
Також він наголосив, що перш ніж викликати "швидку", потрібно подумати, чи справді вона необхідна, чи людина може впоратися із поганим самопочуттям сама.
"Якщо ви думаєте, що так, справді все погано, тоді не думайте і викликайте "швидку". Але якщо ви сумніваєтеся, ну, в принципі погано, але може, я до сімейного лікаря схожу або подзвоню спитаю, тоді найімовірніше, не потрібно викликати "швидку". Треба думати про те, що якщо "швидка" їде до вас, то вона не їде десь на ДТП, де людина може бути в ситуації, яка загрожує її життю і здоров'ю", – пояснив Павло Ковтонюк.
Він зауважив, що в Україні є дуже багато фальшивих викликів "швидкої", коли в людини був лише підвищений тиск, і це питання міг врегулювати сімейний лікар, або коли людині було самотньою і вона просто хотіла поспілкуватися з лікарями. Ковтонюк наголосив, що "швидка" повинна обслуговувати лише ті випадки, де є загроза життю.
У МОЗ також пояснили, що диспетчер, який вирішує – їхати "швидкій" на виклик чи ні, несе відповідальність за своє рішення. Щоб знизити цей ризик до мінімуму, міністерство закуповує спеціальні електронні диспетчерські протоколи, які, на основі запитань до пацієнта, вирішують це питання.
"Вони допомагають диспетчеру поставити правильні запитання людині при тій чи іншій ситуації, а також інструкції, які треба людині дати в тій чи іншій ситуації. Це набагато покращить якість роботи "швидкої"", – зауважив Ковтонюк.
Повну версію інтерв'ю ви можете переглянути у відео:
Також для доступу відкрита друкована версія повного інтерв'ю з Павлом Ковтонюком.
Дивіться фотогалерею за темою:
Пам'ятник жертвам популізму: під ВР прихильники медреформи провели моторошний флешмоб – фото