Відсутність опалення та гарячої води: як компенсувати моральні збитки

Температура гарячої води в крані має бути щонайменше 50°С, але не більш як 75°С

Якщо у вас немає опалення, або в крані тече ледь тепла вода, а в кінці місяця приходять платіжки за повне користування теплом і гарячою водою, то в такому разі можна зберегти свої гроші і не платити за неякісні комунальні послуги. Як саме – розповів начальник управління юстиції у місті Києві, юрист-експерт Станіслав Куценко в програмі "Час: Online" на "5 каналі".

Для цього потрібно:

  1. Запросити представника ЖЕКу або керуючої компанії.
  2. Заміряти разом з ним температуру повітря або води в крані.
  3. Скласти акт, в якому вказати дату та обставини справи, а також поставити підписи обох сторін.
  4. Ви повинні отримати вхідний номер і прізвище відповідальної особи, яка займатиметься вашою справою.
  5. Вам мають зробити перерахунок за комунальні послуги, які ви не отримали, або отримали не в повному обсязі.

"Я сподіваюся, що цей спеціаліст прийде, тому що, звичайно, вони ігноруватимуть таке запрошення. Розглянемо другий варіант, коли немає такого контакту. На жаль, це буде в переважній більшості випадків. З вами просто ніхто не захоче спілкуватися. В цьому разі ми повинні захистити самі себе", – пояснив юрист.

Для цього потрібно:

  1. Взяти з собою двох свідків (бажано мешканців вашого будинку), в яких також є проблеми з опаленням або постачанням гарячої води.
  2. Разом скласти акт у довільній формі і описати суть проблеми, поставити дату і підписи.
  3. Зафіксувати все на фото та відео.
  4. Надіслати акт у керуючу компанію або експлуатаційну контору.
  5. Маєте отримати перерахунок відповідно до акту.

"Звичайно, це теж може не спрацювати. Тому будьте готові, що доведеться звертатися до суду. Юстиція в цьому контексті може допомогти, тому що в кожному районному центрі і в великих містах є центри правової допомоги. Там вам нададуть форму цього акту, якщо ви хочете заповнити все правильно, нададуть форми скарг і проконсультують, як правильно скласти позов до певної контори, що надає вам ці послуги", – заявив юрист.

Станіслав Куценко радить усім придбати Закон України "Про захист справ споживачів" і вивчати його самостійно, аби знати свої права. За його словами, там можна знайти вихід із проблемних ситуацій. Громадянин може себе захистити як в адміністративному порядку, так і в судовому, але щоб це зробити, треба бути обізнаними.

Гаряча вода, кран

Окрім того, юрист пояснив, якою має бути гаряча вода в крані.

"Гаряча вода – це вода температурою щонайменше 50°С, але не більш як 75°С. Якщо температура води 40-44 градуси, то ви маєте право платити на 30% менше за цю "гарячу" воду, якщо нижча 40°С, – взагалі, як за холодну воду", – зауважив Станіслав Куценко.

Також юрист надав номер гарячої лінії, за яким можна отримати безкоштовну юридичну допомогу:
0 800 213 103.

"Я рекомендую цей номер собі в мобільний телефон записати. Там безкоштовно можна проконсультуватися з будь-якого питання. Вам скажуть адресу найближчого центру правової допомоги, де є зразки всіх документів. Окрім того, якщо, наприклад, неправомірно затримує поліція, ви можете за цим телефоном ще й безкоштовно викликати адвоката від держави на місце події", – сказав юрист.

Аби не замерзнути, люди ставлять бойлери та додаткові опалювальні пристрої. Юрист також порадив, як у такому разі зекономити на електроенергії.

"До 100 КВт – це нижчий тариф, якщо більше – то він вищий. Ви це повинні враховувати. Відповідно, якщо використовуються бойлери або інше електричне обладнання, то можуть бути більші витрати на електроенергію. Але наш захист – у наших руках. Треба ставити лічильники, тоді вас точно ніхто не зможе обдурити ", – зауважив Куценко.

Комунальні платежі

За його словами, поставити лічильник удома можна за пільговими тарифами, або взагалі безкоштовно. Це можливо для соціальних категорій, наприклад тих, хто має низькі доходи, або пенсіонерів з обмеженими можливостями.

Якщо ж цілому будинку відключили світло, опалення чи воду за борги, а ви при цьому справно платили за користування комунальними послугами, рекомендації юриста такі.

"Чи то керуюча компанія, чи ОСББ – у всіх цих випадках є певні договірні взаємовідносини. І вони укладаються не з усім будинком, а з кожною квартирою окремо. Відповідно той, хто сплачує вчасно і регулярно, має право на виконання цих договірних взаємовідносин. І вже проблеми компанії, яким чином вона це робитиме. Навіть якщо, в деяких випадках, потрібно буде підводити до опалення лише цю окрему квартиру. Це вони порушують договір, і ви захищені в цьому разі", – пояснив Станіслав Куценко.

Нагадаємо, раніше 5.ua повідомляв, що станом на кінець літа українці заборгували за "комуналку" майже 38,5 мільярдів.

Також дивіться фотогалерею за темою:

ФОТО: Як у Нижньому Новгороді відреставровані тротуари "змило" ще до завершення ЧС-2018

/
/
/
/
/
/

Попередній матеріал
"Чому мерзнуть Сміла й Шепетівка": в "Нафтогазі" прокоментували відсутність опалення в українських містах
Наступний матеріал
Український Гімн двічі звучав у космосі: як Леонід Каденюк будив екіпаж "Колумбії"