Нещодавно Верховна Рада ухвалила закони про автомобілі з єврономерами, для легального розмитнення їх в Україні. Прихильники закону радіють, адже це дає гарантію, що водій не зникне з місця ДТП і понесе відповідальність. Власники іноземних автівок не зовсім задоволені, адже закон посилює зобов'язання за порушення митних правил, зокрема для осіб, які ввозять в Україну авто в режимі транзиту або в режимі тимчасового ввезення.
Розібратися у нововведеннях допоміг начальник Головного територіального управління юстиції у місті Києві, юрист-експерт Станіслав Куценко у програмі "Час: Online" на "5 каналі".
"Можна довго дискутувати, хороший цей закон чи ні. Тому хочу нагадати, що зараз саме той період, коли за половиною ставки можна оплатити пільговий період. Він полягає в тому, що якщо є 50 євро на бензинові двигуни і 75 на дизельні, то зараз це половина цієї вартості. Вона, відповідно, множиться на об’єм двигуна і на кількість років автомобіля", – пояснив Станіслав Куценко.

Також юрист нагадав, що крім акцизного збору є ще податок на додану вартість у 20%, плюс 10% за ввезення автомобіля і ще сплата в Пенсійний фонд.
"Звичайно, ця сума дещо збільшується, але, зрештою, ми повинні почуватися в безпеці, наприклад, коли їдемо в таксі. Ми часто бачили, коли таксі на "євробляхах" їздило, і ти не розумієш, наскільки водій потім, у разі якоїсь критичної ситуації, готовий буде нести відповідальність", – зауважив Куценко.
Він також нагадав, що будуть введені певні штрафи. Якщо перший раз зупиняють незареєстрований автомобіль на "єврономерах", то штраф становитиме 8,5 тисяч гривень. Повторне порушення – 17 тисяч гривень. Потім будуть накладати штрафні санкції за місяць прострочення – це 170 тисяч гривень.

Станіслав Куценко пояснив, як правильно розпочати процес розмитнення.
"Треба звернутися до сервісних центрів МВС – вони зараз осучаснені й швидше обслуговують клієнтів, – і зареєструвати свій автомобіль. Для цього треба мати документи, які підтверджують ваше законне право на користування таким автомобілем. Тобто це певні документи, які підтверджують, що ви маєте довіреність на користування цим автомобілем, або якщо є договір купівлі-продажу", – зазначив юрист.
Якщо авто ввезене за схемою "тимчасового ввозу", тобто воно зареєстроване на іноземну компанію, а кордон на машині перетнув нерезидент. Тоді може виникнути проблема з легалізацією автомобіля в Україні.
У такому разі юрист радить звернутися до компанії, на яку зареєстроване авто, і переоформити його на себе. Якщо ж не знайдеться кінцевий бенефіціар, тобто людина, яка реально є власником, звісно, з реєстрацією такого автомобіля можуть виникнути складнощі.
"Ось чому ми зараз бачимо багато автомобілів з табличками "продам". Це, найімовірніше, і є ті проблемні автомобілі, яким не можна надати легальний статус", – резюмував Станіслав Куценко.
Повну версію розмови можна переглянути у відео:
Нагадаємо, раніше політичний оглядач Кирило Сазонов пояснив, чому ухвалений депутатами законопроект №8487 не вдовольнив мітингувальників.
Також дивіться фотогалерею за темою:
Гордовито, з орденом на шиї: як Полторак з військової посади уходив – ФОТО






