Якби я хотіла доїхати на роботу на електросамокаті, то для мене це стало справжнім випробуванням. Спеціальної смуги для руху немає, дорожніх знаків також. Та ще й на кожному кроці потрібно остерігатися автомобілів або пішоходів.
А ось Маркіян кермувати таким транспортом звик. Він – суддя Вищого антикорупційного суду. І на роботу електросамокатом їде в костюмі. Обов'язково в шоломі, тротуарами намагається не їздити, але якщо доводиться – зменшує швидкість. Говорить: такий транспорт значно скорочує час у дорозі.
"Ідеально було б мати якісь окремі виділені смуги або на проїжджій частині, тобто на дорозі, або на пішохідній, і як мінімум щоби на тротуарах не було відсутності плавних переходів між проїжджою частиною та тротуаром", – каже Маркін Галабала.
Поки що в Україні тільки в планах прописати норми законодавства для таких водіїв. Приміром, у Литві кермувальників електросамокатів уже прирівняли до велосипедистів. У них спільні спеціальні доріжки. Єдина вимога – розганятися не більше ніж 25 кілометрів за годину. Хочете швидше, потрібно отримати спеціальний документ, який прирівняє електросамокат до автомобіля, і можна виїжджати на дорогу. Щодо руху тротуарами, то тут діють окремі правила.
Якими будуть правила для українських власників електросамокатів, у патрульній поліції озвучили власне бачення. Там пропонують запровадити спеціальну категорію в посвідченні водія, визначити права та обов'язки і відповідальність за порушення. А в парламенті група депутатів навіть зареєструвала окремий законопроєкт. Якщо його ухвалять, водії електросамокатів стануть повноправними учасниками дорожнього руху.

"Вони повинні мати на собі світловідбивальні елементи й захисні шоломи, якщо це за межами міста – вони повинні власне той засіб, який вони купляють, відповідно до нього вони повинні за ним дивитися, слідкувати, в якому він стані, справному – не справному, тобто вони стають відповідальними за той засіб, який вони взяли в користування", – розповідає голова підкомітету з питань безпеки дорожнього руху ВРУ Оксана Савчук.
Коштує електросамокат у середньому від 5 до 20 тисяч гривень. Найдорожчі моделі без підзарядки можуть проїхати до 50 кілометрів, а деякі – розганятися до 80 кілометрів за годину.
Катерина Ментус, Ольга Рега, Віктор Сніжка, Андрій Толяренко "5 канал"