Електросамокат
Електросамокат 5 канал

Чому Кличко виступив проти електросамокатів, і яка ситуація з цим видом транспорту в Європі

Читайте по-русски
Поки що в Україні тільки в планах прописати норми законодавства для таких водіїв

Якби я хотіла доїхати на роботу на електросамокаті, то для мене це стало справжнім випробуванням. Спеціальної смуги для руху немає, дорожніх знаків також. Та ще й на кожному кроці потрібно остерігатися автомобілів або пішоходів.

А ось Маркіян кермувати таким транспортом звик. Він – суддя Вищого антикорупційного суду. І на роботу електросамокатом їде в костюмі. Обов'язково в шоломі, тротуарами намагається не їздити, але якщо доводиться – зменшує швидкість. Говорить: такий транспорт значно скорочує час у дорозі.

"Ідеально було б мати якісь окремі виділені смуги або на проїжджій частині, тобто на дорозі, або на пішохідній, і як мінімум щоби на тротуарах не було відсутності плавних переходів між проїжджою частиною та тротуаром", – каже Маркін Галабала. 

Поки що в Україні тільки в планах прописати норми законодавства для таких водіїв. Приміром, у Литві кермувальників електросамокатів уже прирівняли до велосипедистів. У них спільні спеціальні доріжки. Єдина вимога – розганятися не більше ніж 25 кілометрів за годину. Хочете швидше, потрібно отримати спеціальний документ, який прирівняє електросамокат до автомобіля, і можна виїжджати на дорогу. Щодо руху тротуарами, то тут діють окремі правила.

Якими будуть правила для українських власників електросамокатів, у патрульній поліції озвучили власне бачення. Там пропонують запровадити спеціальну категорію в посвідченні водія, визначити права та обов'язки і відповідальність за порушення. А в парламенті група депутатів навіть зареєструвала окремий законопроєкт. Якщо його ухвалять, водії електросамокатів стануть повноправними учасниками дорожнього руху.

 суддя на електросамокаті
суддя на електросамокаті 5 канал

"Вони повинні мати на собі світловідбивальні елементи й захисні шоломи, якщо це за межами міста – вони повинні власне той засіб, який вони купляють, відповідно до нього вони повинні за ним дивитися, слідкувати, в якому він стані, справному – не справному, тобто вони стають відповідальними за той засіб, який вони взяли в користування", – розповідає голова підкомітету з питань безпеки дорожнього руху ВРУ Оксана Савчук. 

Коштує електросамокат у середньому від 5 до 20 тисяч гривень. Найдорожчі моделі без підзарядки можуть проїхати до 50 кілометрів, а деякі – розганятися до 80 кілометрів за годину.

Катерина Ментус, Ольга Рега, Віктор Сніжка, Андрій Толяренко "5 канал"

Попередній матеріал
Справа Шеремета: Андрія Антоненка суд залишив під вартою, активісти відреагували бурхливо – відео
Наступний матеріал
Дочасні парламентські вибори – найкращий спосіб для Зеленського залишитися при владі – Омелян
Loading...
В Україні беруться за таксистів-нелегалів: що пропонує законопроєкт про легалізацію ринку таксі

В Україні беруться за таксистів-нелегалів: що пропонує законопроєкт про легалізацію ринку таксі

Кличко заявив, що Bolt незаконно запустили прокат електросамокатів – у компанії відповіли

Кличко заявив, що Bolt незаконно запустили прокат електросамокатів – у компанії відповіли

"Хто вам дав право вирішувати за нас?": міський голова Тернополя звернувся до влади щодо зупинки транспорту

"Хто вам дав право вирішувати за нас?": міський голова Тернополя звернувся до влади щодо зупинки транспорту

У Львові поліція перевірила, як водії реагують на спецтранспорт – відео

У Львові поліція перевірила, як водії реагують на спецтранспорт – відео

Чернівці пом'якшують карантин і повноцінно запускають транспорт

Чернівці пом'якшують карантин і повноцінно запускають транспорт

На Івано-Франківщині через негоду 6 сіл відрізані від транспортного сполучення

На Івано-Франківщині через негоду 6 сіл відрізані від транспортного сполучення