Столичні мости та шляхопроводи втомлюються. І з кожним роком дедалі більше. Втоми їм додає волога, яка накопичується всередині бетону та руйнує його. А ще – перевантажені фури, які тисячами їздять вулицями Києва. Після останніх інцидентів міський голова вирішив додатково обстежити споруди.
Схожих мостів у столиці десятки. Ледь не кожен з них будували у минулому столітті. Капітального ремонту конструкції не бачили від початку експлуатації. І це почало даватися взнаки. Споруди лущаться ззовні. І є небезпека, що хтось постраждає від бетонних уламків.
Аварійність мостів часто залежить від стану бетону. Від вологи він поступово пошкоджується, пояснює аварійна бригада. І починає падати.
"Зруйнований бетон треба прибрати. Потім, після того, – обробляємо, у нас є спеціальний антикорозійний розчин – так тимчасово ми запобігаємо подальшому руйнуванню", – пояснює майстриня аварійної бригади Ганна Замкова.
Після чергового обвалу бетону на Дегтярівській – місцева влада доручила додатково обстежити шляхопроводи. З майже двох сотень мостів Києва – 75 у передаварійному стані, зазначили у КМДА.

За обстеження та демонтаж взявся "Київавтодор". Та коментувати "5 каналу" на камеру – відмовилися. Надіслали листа. В ньому вказали лише дедлайн робіт.
"Обстеження мостів та шляхопроводів заплановано виконати протягом 2020 року на 33 спорудах відповідно від їх експлуатаційного стану та віку", – написав "Київавтодор".
Натомість про мости радо говорили в "Інституті міста".

"Якби міст дійсно був в аварійному стані, а це навіть відчувається, якщо ви стоїте, – машини йдуть, а міст хитається, це можна визначити, то такий міст давно б закрили", – заспокоює директор аналітико-дослідницького центру "Інститут міста" Олександр Сергієнко.
Та все ж навантаження мостів слід контролювати.
"Фури величезні, їх перевантажують хазяї. Ось цих вагів, щоб контролювати вагу, недостатньо. І от якщо така фура потрапляє в Київ, то звісно, це негативно відбивається на стані таких мостів. Це для них перегруз", – пояснює Олександр Сергієнко.

У столиці діє обмеження на в'їзд великогабаритного транспорту. Та попри заборону вантажівки продовжують колесити містом, руйнуючи мости та дороги власною вагою.
Валерія Павленко, Василь Кобець, Едвард Белінський, "5 канал"