Вони дбають про людське здоров'я та рятують життя. А тепер в умовах пандемії самі наражаються на небезпеку. Лікарі з центру екстреної медичної допомоги та медицини катастроф безперервно працюють, щоб урятувати якомога більше життів. Задля їхньої ж безпеки керівництво закупило захисні костюми та щитки. Побачити, як працюють фахівці та провести з ними день – вирушила кореспондентка "5-го каналу" Катерина Ментус.
Робота центру екстреної медичної допомоги починається з диспетчерської, де за зміну приймають 1600 викликів. 145 бригад екстреної допомоги працюють у постійному режимі. Регламент часу на приїзд до місця виклику в місті – 10 хвилин.
Ірина вже 10 років працює диспетчером швидкої допомоги. Розповідає: від моменту прийому дзвінка до виїзду швидкої минає хвилина.
"Бути вчасно, як і в любій роботі медика, бути тут і зараз, коли приходить виклик зорієнтуватися, яка бригада найближче знаходиться, у цьому випадку до виклику вільна, щоб якнайшвидше прибути до місця виклику", – розповіла диспетчерка першого відділення центру екстреної медичної допомоги та медицини катастроф Надія Борода.
Надходить виклик – у людини набряк легенів. Бригада готується до виїзду. Дістається до хворого за 8 хвилин.
Із початком пандемії навантаження на медиків значно зросло, як і ризик заразитися COVID-19. На виклики з підозрою на коронавірус бригада збирається довше: щоб правильно вдягнути захисний костюм, потрібен час.
"Усі бригади мають у наявності протиепідемічні костюми. Вказівка така: на всі температури, на всі задишки – одягати костюми. Тобто в будь-якому випадки рукавички, маска обов'язково, тобто засоби захисту, так само щитки обов'язково", – пояснила лікарка станції швидкої допомоги Ольга Богдан.
Однак бувають виклики, які медики називають порожніми, коли допомога лікарів не потрібна. На день їх приблизно 10.
"Їх десь 3-4%. Коли люди викликають, але то пацієнти не дочекаються прибуття швидкої, і сам пацієнт, до якого викликали, може встати та піти, бо він більше не потребує медичної допомоги. Чи ми приїжджаємо і людина не потребує медичної допомоги, тобто бригада віддзвонюється, що виклик безрезультатний, бо допомога нікому не потрібна", – зазначила диспетчерка першого відділення центру екстреної медичної допомоги та медицини катастроф Надія Борода.
Поки медики витрачають час на такі виклики, вони можуть не встигнути врятувати життя тим, хто перебуває у критичному стані. Тому лікарі радять спочатку пересвідчитися, що людині справді зле і вона потребує невідкладної допомоги, а тоді телефонувати до швидкої.
Катерина Ментус, Іван Довганник, "5 канал"