Завершують день у небі Черкащини парапланеристи. Літати з парамотором можна лише зранку та ввечері – коли вщухає вітер. Фанати неба обрали локацію ближчу до природи – в полі.
Олександр збирається у небо за відчуттям вільного лету й водночас помилуватися черкаськими краєвидами.
Гвинт уже готовий, а крило ще довго розкладати, заплутається – і безпечно злетіти не вийде. Але головна складність для охочих політати – підняти крило – а важить воно 5 кілограмів.
"З пустим баком середня вага десь біля 30 кг, а далі є баки 10 літрів, 15, 8 літрів, тому фізична підготовка має бути відповідна для того, щоб можна було з цією вагою не тільки піднятись, а ще і пробігтись порядку 10–15 метрів, скільки потрібно для злету", – каже учасник парамоторного вікенду Олександр Конош.
Парамотор – це невеликий двигун із гвинтом за спиною пілота. Тяга від гвинта штовхає пілота. Механізм одягається на спину як рюкзак і є одним цілим із підвіскою, яка й фіксує планериста.

"Парамотор літає таким цікавим чином, що приблизно на половині потужності ви продовжите прямолінійно рухатись ,а якщо додавати швидкості, то ми не починаємо летіти швидше, ми починаємо летіти вгору, а якщо знову ж таки відпустити педаль акселератора, то ми будемо планувати, тому у парамотора нема і такої речі як якась відмова двигуна – це стандартна ситуація", – розповідає учасник Андрій.
Літальний апарат може піднятись у небо навіть на рівному майданчику. А мотор робить спортсменів незалежними від напрямку вітру.
Самі спортсмени називають парамотори найпростішою та найбюджетнішою авіацією. Його вартість стартує від 2 тисяч євро. Крім того, вони ще й економні: за годину польоту спалюють усього 4 літри бензину, за цей час можуть пролетіти близько 40–ка кілометрів.

Черкащина стала першим регіоном, куди завітали парапланеристи. Вони збираються цьогоріч об'їздити всю Україну. Для цього започаткували парамоторні вікенди. Які проводитимуть у різних куточках країни.
"Взагалі чим далі росте техніка, тому що раніше на мотопароплані можна було полтітати ось так, як кажуть – навколо свого хвоста, зараз такі установки, такі крила, що можна літати маршрутні польоти – це дуже видовищно, це дуже красиво", – каже організатор Володимир Осичнюк.
Наступну локацію для польотів мотопланеристи запланували у Кам’янці–Подільському.
Яна Лимаренко, Вячеслав Ромодан, Черкаси, "5 канал"