Нарешті випускний клас, дистанційне навчання та іспити позаду. А для трьох чернівецьких однокласників ЗНО-2020 – запам'ятається максимальним результатом.
"Я можу пояснити будь-яке явище, для мене не існує якоїсь там магії. Навчання дистанційно ніяк не вплинуло на результативність. Навпаки – дало час на прокачку мізків", – каже випускник ліцею Павло Сливка.
Фізику Павло розуміє не тільки в теорії, а й використовує на практиці. Приміром, майструє шпигунські пристрої.
"Через лазер зчитував вібрації з предмета, який вібрує. І так я міг прослуховувати розмови. Це практичне застосування фізики", – розповідає Павло.
Його однокласник Ярослав, який також отримав на ЗНО 200 балів, свій успіх пояснює постійним бажанням розбиратися у складних речах.
"На шару не вдасться рішити фізику. Справді, треба знати і думати. Те, що воно важке – мене не зупиняє, у мене змалку є здібності до таких точних наук", – каже випускник ліцею Ярослав Юрійчук.
Їхня однокласниця Олександра також здобула максимальний бал із найскладнішої шкільної дисципліни – математики. Каже, рахувати та розв'язувати задачі обожнювала з першого класу.
"Тиждень у мене могло бути натхнення і я сиділа по 9 годин на день, вирішуючи задачу. А бувало, що місяць не хотілось нічого вирішувати", – згадує випускниця Олександра Цепілова.
Такими результатами своїх учнів вчителька фізики тішиться, адже під час уроків робить усе, аби їх зацікавити.
"Чи планувала я підготувати 200-бальників? Звичайно, ні. Метою було навчити дітей вчитися і отримувати від процесу задоволення. Це основне завдання, яке я ставила перед собою", – каже вчителька фізики математичного ліцею Чернівців Ольга Марченко.
З репетиторами жоден з однокласників не займався.
"Вам репетитори не потрібні. Вони іноді переводять на інший спосіб роботи. Цим ми збиваємо. І коли я кажу одне, а репетитор інше, а дитина потім з цього повинна вибирати", – вважає вчителька математики Олександра Гуска.
Вчителі, що виховали вже не перших відмінників, відкривають основний секрет успіху на ЗНО. Він нехитрий: треба уважно та регулярно вчитися.
"А 200 – тест на випробування, уміння зосередитись. Ми ходимо у спортзал, аби фізично бути вправними, так само і математика тренує мозок, незалежно від того, ким є людина", – зауважує директорка Чернівецького ліцею №1 Наталя Кінащук.
Усі троє випускників тепер відпочивають і займаються лише хобі: фотографують, тренуються у спортзалі та вчаться гри на музичних інструментах. Вступати планують до українських вишів. До яких саме – поки що не кажуть. Але їхати вчитися за кордон не думають.
Анатолій Никифоряк, Максим Шварцман, Чернівці, "5 канал"