20 серпня в концесію на 35 років передали другий морський порт в Україні – спеціалізований порт "Ольвія" в Миколаєві. Про це повідомив міністр інфраструктури Владислав Криклій, передає "Європейська правда".
"Концесіонер проєкту – потужна катарська компанія QTerminals, яка управляє найбільшим торговим портом Катару – Хамад, вартістю понад 7 млрд доларів, інвестує в розвиток порту на першому етапі близько 3,4 млрд грн", – написав міністр.
Всього за 35 років концесії буде залучено до 17,3 млрд грн інвестицій. Це перша пряма катарська інвестиція, друга за обсягом після "Криворіжсталі" та одна з найбільших прямих іноземних інвестицій у портову галузь України за всю історію незалежності, повідомив міністр.
Він також розповів про головні умови договору:
- Щорічний концесійний платіж становитиме щонайменше 80 млн грн. Це в 16 разів більше, ніж прибуток порту за минулий рік.
- Концесіонер має забезпечити мінімальний обсяг перевалки вантажів не менш як 2,55 млн тонн на рік.
- Близько 80 млн грн буде спрямовано на покращення інфраструктури Миколаєва.
- Планується будівництво нових об’єктів нерухомості на території підприємства – зернового терміналу/універсального перевантажувального комплексу.
- Впродовж перших 6 років концесіонер гарантує зайнятість трудовому колективу та належний рівень ЗП.
Криклій додав, що 20 серпня оголошено старт концесійного проєкту в порту Чорноморська. За його словами, вже розпочато конкурс на відбір консультантів для підготовки ТЕО та тендерної документації.
Нагадаємо, 11 серпня на українсько-румунському кордоні, на півдні Одещини, відкрили поромне сполучення через Дунай. Переправа має прямий вихід до Європи. Поки вона діє лише для вантажівок.