Конкурентна та частково конфліктна – так охарактеризували у громадянській мережі "Опора" передвиборчу кампанію на посаду президента України перед ІІ туром голосування.
Як зазначають аналітики та спостерігачі, політичну агітацію обидва кандидати розпочали завчасно. Особливістю періоду між першим та другим турами волевиявлення було проведення негативних агітаційних кампаній проти претендентів на посаду глави держави.
Також мали місце витрати не за рахунок виборчих фондів, зазначили в "Опорі". Правоохоронці змушені були реагувати на повідомлення про здійснення грошових виплат громадянам, які проводили агітацію на користь того чи іншого кандидата у президенти.
Щодо проведення дебатів, аналітики громадянської мережі зазначають: уже зафіксовані факти організованого підвезення людей із регіонів. Проте про масовість таких дій, як і про їхнє фінансування чи застосування адмінресурсу, поки не говорять.
"З одного боку, нічого в цьому кримінального немає, якщо:
а) це було проплачено з виборчого фонду кандидата;
б) якщо там були залучені посадові особи і вони не "перебували" в цей час на робочому місці або не зловживали службовими повноваженнями, наприклад, перебували у відпустці, тощо. Тобто важливо зафіксувати – сам факт мобілізації мав місце", – пояснила голова громадянської мережі Ольга Айвазовська.