Ремонт доріг
Ремонт доріг Depositphotos

Уманський: "З дорожнього фонду вкрали 36 млрд грн" – як відреагували в "Укравтодорі" на заяву ексміністра

Читайте по-русски
Для "слуг народу" з'явилися "темники" щодо спростування цієї інформації

За цей рік в Україні збудували майже 4 тисячі доріг – зокрема і за проєктом "Велике будівництво". Про це звітував голова "Укравтодору" Олександр Кубраков. Та от історію з витраченими на асфальт грошима з COVID-фонду продовжив своїми заявами Ігор Уманський. Він був міністром фінансів одразу після призначення уряду Дениса Шмигаля. І саме він – один з авторів ідеї цього фонду, який спершу називали стабілізаційним. У чому ж Уманський звинувачує дорожників? Як на ці закиди реагує "Укравтодор" і команда Володимира Зеленського, який зробив "Велике будівництво" ключовим проєктом свого президентства? Думки всіх сторін збирали журналісти "5 каналу".

Кінець року. Насуваються холоди. "Велике будівництво" доріг уже завершують. Та деякі анонсовані ділянки досі чекають на ремонт.

Дорога від Новобіличів до Ірпеня на околицях Києва. За планом "Великого будівництва" тут мають полагодити трохи більше ніж п'ять кілометрів. Утім, роботи ще не розпочали. До кінця року на всі ці інфраструктурні проєкти виділили 102 мільярди гривень. Третина цих коштів – із коронавірусного фонду.

Це 35 мільярдів гривень. І саме стільки ж грошей нібито вкрали на "Великому будівництві" шість будівельних фірм. Принаймні в цьому переконує Ігор Уманський. Він менш як місяць був міністром фінансів в уряді Дениса Шмигаля, потім улаштувався радником голови Офісу президента. Та днями звільнився.

"Якщо скласти всі тендери цієї "мерзенної шістки" та вирахувати оці "дисконти" – маємо (хтось має!) близько 36 мільярдів грн. Тобто, без цих "шаловливих ручок" можна було б збудувати ту саму протяжність доріг та не чіпати "брудними ручками" COVID-фонд, лишаючи ресурсу хворих людей та хвору економіку", – написав Уманський у Facebook.

В "Укравтодорі" вважають, Уманський просто мститься команді влади після звільнення.

"Коли виділялися кошти з ковідного фонду, він був радником Офісу, він нічого не казав. Коли приймалися рішення уряду, він нічого не казав", – заявив чільник "Укравтодору" Олександр Кубраков.

Кажуть, умови тендерів прописали так, аби допускати до конкурсу лише фірми з досвідом великих проєктів. А вартість будівництва доріг із минулого року майже не змінилася – це близько 20 мільйонів гривень за 1 кілометр. За такою ціною за весь рік збудували майже 4 тисячі доріг.

Після заяв Уманського у ЗМІ з'явилися нібито так звані темники для нардепів владної фракції, як спростовувати закиди у зловживаннях на ремонті доріг.

"У тому, що ця інформація надійшла до депутатів, у цьому нічого кримінального немає.  Якщо є якісь підозри, ну відкривайте карні справи", – переконує голова партії "Слуга народу" Олександр Корнієнко.

Нардепи від опозиції вимагають заяви Уманського розслідувати.

"Правоохоронні органи мають порушити кримінальні справи за оприлюдненими фактами великого розкрадання", – заявила нардепка "Європейської солідарності" Ірина Геращенко.

Ексміністр інфраструктури Володимир Омелян теж говорить про можливі зловживання на дорогах. Каже, його розрахунки збігаються з цифрами Уманського. Бо бюджети останніх років в "Укравтодору" приблизно однакові. Доріг цього року збудували втричі менше.

"У нас відбулося непояснене різке подорожчання вартості будівництва доріг в Україні у 2020 році. Близько 80% доріг, збудованих цього року, – це поточний і середній ремонт. Тобто набагато нижчі вимоги і по гарантійному обслуговуванню, і по якості самого будівництва", – заявив Володимир Омелян.

Логіки в підрахунках Уманського не бачить директор Центру транспортних стратегій. Каже, стільки коштів розікрасти не могли. Бо понад дві третини кожного тендера – витрати на матеріали. Та і до "Великого будівництва" "Укравтодор" допустив не шість, як каже Уманський, а зо два десятки фірм, українських, і, до прикладу, турецьких.

"Він відійшов від практики невеликих замовлень, коли в нас ремонтувалися умовно 1-2-3 кілометри, до ремонтування великих ділянок. І звичайно, щоб ремонтувати великі ділянки, компанії мають мати великі обсяги як техніки, так і людей, так і фінансові ресурси", – заявив директор Центру транспортних стратегій Сергій Вовк.

Експерт вважає, в "Укравтодорі" забувають про інші шляхи фінансування, наприклад, державно-приватне партнерство. Це дало б змогу збудувати більше шляхів і не лізти за грошима у фонд для боротьби з пандемією. Тим часом Ігор Уманський пообіцяв пояснити всі розрахунки вже в середу на прес-конференції.

Марія Писаренко, Сергій Клименко, Євген Сакун, "5 канал"

Попередній матеріал
"Як я заплачу оренду, податки, кредит?" – рестораторка про нищівний вплив карантину та недолугі рішення влади
Наступний матеріал
Витрати на "Велике будівництво" під час епідемії є неприпустимими – Зінкевич
Loading...

Колишній радник Єрмака розповів, як "дорожній картель" розікрав мільярди з COVID-фонду

Які компанії криворізьких "слуг народу" заробляють на "Великому будівництві" – Watchdogs.Розслідування

"Золотий" кілометр: відкат на будівництві доріг досяг історичного максимуму – "СтопРеванш"

На "Великому будівництві" бюджет втратив мінімум 15 млрд грн – “Спостерігач”

Афера на мільярди доларів: як і скільки крадуть на "Великому будівництві" Зеленського – "Спостерігач"

Кисень закопують у землю: куди насправді йдуть гроші з "ковідного" фонду – "Спостерігач"