Верховна Рада України
Верховна Рада України Shutterstock

Піар за бюджетні кошти чи відновлення державного ЗМІ – що відомо про скандал навколо парламентського каналу "Рада"

Читайте по-русски
Канал отримає рекордне фінансування на наступний рік

Верховна Рада збирається йти на відпочинок. Депутати допрацьовують останній робочий тиждень перед довгими канікулами. Завтра ще очікується день уряду. Мають заслухати прем'єра Шмигаля про дві біди: боротьбу з ковідом та протидію Росії, яка погрожує напасти. Але сьогодні парламентарі перейнялися іншою темою – несподіваним переформатуванням каналу "Рада". Йому дають рекордне фінансування на наступний рік, а експерти з інтернет-видання "Детектор медіа", зокрема Отар Довженко та Гала Скляревська, у своїй статті пишуть, що "слуги" перетворюють парламентський канал на інструмент піару та політичної боротьби. Чи ж зраділи депутати новим можливостям і як до оновлення поставилися працівники каналу – знає журналістка "5 каналу" Леся Головата. 

Велике переформатування телеканалу "Рада" від "Зе"-депутатів. Виділили великі гроші, набрали велику нову команду, і вже за перші два дні тестового мовлення нагенерували великі скандали. 

"Коли опозиція дізналася, що канал "Рада" оновлюється, і буде якісним каналом, то в усіх своїх контрольованих ЗМІ вони почали істерику, що тепер канал працюватиме на владу", – йшлося в заяві каналу. 

Нові обличчя парламентського каналу увірвалися в інфопростір промороликом, в якому одразу зіштовхнули між собою владу та опозицію. 

"За кошти платників податків у нас тут кулуари перетворюються на філіал "Кварталу-95", – вважає співголова фракції "Європейська Солідарність" Ірина Геращенко.

Але реклама, яку активно поширюють у соцмережах, в етері "Ради" не з'явиться. Бо хто та чому написав саме такий текст – не відають ані керівництво, ані ведучі, які були в кадрі. 

Відео знімали, пояснює ведучий Артем Бібік, для авторських розповідей про місію каналу, а от посил, закладений у солянці, вважає неправильним. 

"Текст із нами не узгоджувався, тому ми так само були трохи здивовані", – пояснив ведучий телеканалу "Рада" Артем Бібік. 

Близько 20 мільйонів гривень – цього року, та понад 400 мільйонів – наступного. Парламент уперше так розщедрився на власний телепродукт. "Слуги" прагнуть вищих рейтингів. 

"Телеканал "Рада" нікому не був цікавий. Казати про те, що ми будемо і далі тридцять років утримувати телеканал "Рада" в жалюгідному стані і менше витрачати коштів платників податків, то краще його взагалі тоді закрити і не витрачати кошти", – розповіла народна депутатка "Слуги народу" Ольга Василевська-Смаглюк. 

Студію облаштували просто в кулуарах, при цьому повністю перекрили доступ усім іншим парламентським кореспондентам до екрану з прямою трансляцією з-під купола Ради. А нардепам доводиться тепер намотувати кола, щоби потрапити, скажімо, до апарату Ради чи вбиральні. Бо якщо пройти навпростець – можна опинитися у прямому етері. 

Ще одна студія парламентського каналу – трохи нижче по Грушевського – у Кабміні. Про те, ще "Рада" перетвориться на медійний майданчик, на якому за кошт глядачів піаритимуться і монобільшість, і уряд, і президент – в унісон говорять усі опозиційні сили. 

"Ми маємо на сьогоднішній день витрачати ці кошти не на цей непотріб, а витрачати бюджетні кошти на збільшення обороноздатності країни та фінансування української армії", – вважає п'ятий президент Петро Порошенко. 

"Канал "Рада" ніколи не був пропагандистським, його ніколи не використовували для того, щоб влада на каналі своєю пропагандою вводила людей в оману", – заявила лідерка "Батьківщини" Юлія Тимошенко. 

"Рада" почала мовлення у 1999 році, щоби за всіма без винятку – чи то історичними голосуваннями, чи то масовими бійками під куполом – українці спостерігали наживо. 15 грудня – уперше – вибірково транслювали пленарне засідання.

"Не демонстрували брифінги опозиції, вчора під час трансляції опозиції, вчора під час пленарного засідання трансляцію переривали під час виступів опозиції, заміщували це якимись жартами ведучі", – незадоволений Дмитро Гурін зі "Слуги народу".

"Мова йде про вплив, і це вже не перші ознаки узурпації влади і запровадження цензури", – заявив депутат "Батьківщини" Михайло Цимбалюк. 

"Слуги" забули, що в перший день роботи ІХ скликання – 29 серпня 2019-го – проголосували, що "Рада" має показувати в етері засідання та всі брифінги депутатів, а в записі – засідання комітетів. Про це чільники фракцій нагадали на нараді з керівниками парламенту. Промах монобільшість визнала – усі трансляції відновлять.  

"Не можна за один день чи за два дні, якщо вирішено в новій концепції працювати, то будуть завжди помилки, будуть якісь речі, які не влаштовують. Треба якийсь тестовий новий формат роботи телеканалу. Це нормально. Якщо ви хочете після першого дня закрити канал – то так і скажіть", – вважає голова фракції "Слуга народу" Давид Арахамія. 

Нардепи домовилися домовлятися. 

"Усе інше, що там хотіли – провокації, які скандали зробити і так далі – перетворити це в найгірші часи умовно пропагандистських каналів, це неможливо, і так не має бути, крапка", – заявив голова фракції "Голос" Ярослав Железняк. 

І між тим – перевіряти, як і на що були витрачені кошти.

"Коли 404 мільйони гривень виділили, і невідомо кому, а ми вже знаємо, де купувалась ця техніка. Ви будете шоковані. Коли невідомо хто за 15 мільйонів гривень і ніхто цієї концепції ще не бачив", – сказала співголова "Європейської Солідарності" Ірина Геращенко. 

І першими мають відзвітувати і керівництво каналу, і апарат Верховної Ради. Працювати на "Раду" – в кадрі та поза ним – прийшло чимало фахівців із провідних телеканалів. 

Леся Головата, Олексій Тищенко та Юрій Усік, "5 канал"

Як повідомляв 5.UA, влада витрачає 1,5 мільярда гривень на створення в обхід законів України власного пропагандистського медіахолдингу тоді, коли критично недофінансована армія, а росіяни нарощують ескалацію на кордоні. Про це заявив журналістам у Верховній Раді п'ятий президент, лідер партії "Європейська Солідарність" Петро Порошенко. Він наголосив, що в ефірі "переформатованого" для піару влади телеканалу "Рада" за кошти платників податків паплюжать парламентську опозицію та міжнародних партнерів України.

Нагадаємо, журналісти українського державного телеканалу "Дом", який створювався для боротьби з російською пропагандою на тимчасово окупованих територіях (ОРДЛО та Крим), отримували вказівки щодо того, як "правильно" висвітлювати діяльність президента Володимира Зеленського і його оточення. Про це передає видання "Українська правда", посилаючись на колишніх працівників каналу.

Попередній матеріал
"Була інформація зі Служби безпеки України про те, що Гогілашвілі має російське громадянство" – Береза
Наступний матеріал
Війна триває: у Дніпрі перевірили бомбосховища – у якому вони стані
Loading...
Чому падає рейтинг Зеленського, підсумки роботи Ради та гра в референдум – "Велика політика"

Чому падає рейтинг Зеленського, підсумки роботи Ради та гра в референдум – "Велика політика"

Верховна Рада перейменувала місто Володимир-Волинський

Верховна Рада перейменувала місто Володимир-Волинський

Верховна Рада збереться позачергово 16 грудня – причина

Верховна Рада збереться позачергово 16 грудня – причина

Інтерв'ю Богдана наробило галасу у ВР: як виправдовуються "слуги" – включення

Інтерв'ю Богдана наробило галасу у ВР: як виправдовуються "слуги" – включення

Верховна Рада проголосувала за трьох членів Нацради з питань ТБ та радіомовлення – включення

Верховна Рада проголосувала за трьох членів Нацради з питань ТБ та радіомовлення – включення

Пленарне засідання Верховної Ради України – відео

Пленарне засідання Верховної Ради України – відео