Літак BOMBARDIER
Літак BOMBARDIER Схеми: корупція в деталях

Бізнес-джет для Зеленського з Оману: ЗМІ порахували вартість перельоту – фото

Читайте по-русски
Чартерний літак Bombardier із номером 9H-VJN прилетів у Маскат (Оман) із Стокгольма з посадкою в Москві майже водночас із таємничим польотом літака Медведчука, що теж був у Маскаті в той час, 7 січня увечері, повідомляють журналісти

Майже через добу після повідомлення прес-секретаря про термінове повернення Зеленського у зв'язку з катастрофою літака МАУ – він таки повернувся.

Як повідомляють "Схеми", президент Зеленський прибув до аеропорту "Жуляни" о 2:37 ночі, після чого одразу поїхав на Банкову, де відбувалася нарада з приводу авіакатастрофи в Тегерані.

Знімальна група "Схем" зафіксувала, як після приземлення до літака під‘їхав автомобіль Mercedes-Benz Vito‎, який попрямував на Банкову і за 15 хвилин заїхав на територію Офісу президента. У будівлі, на поверсі, де розташований кабінет президента, ввімкнули світло. А на вулицях довкола ОП журналісти помітили скупчення співробітників держохорони.

Офіс Президента
Офіс ПрезидентаСхеми: корупція в деталях

Згідно з даними прибуття літака до Жулян, як з'ясували журналісти, рейсом з Маскату в 2:37 ночі прибув літак Bombardier BD-700-1A10 Global Express 6000, з хвостовим номером 9H-VJN. Вартість оренди такого чартеру може становити від 8,5 до 10 тис. доларів США за годину. Лише за чистий час перельоту із Маскату в Київ тривалістю 7,5 годин Зеленський мав заплатити від 63 до 75 тисяч доларів.

За даними журналістів, цей самий чартерний літак Bombardier з номером 9H-VJN прилетів у столицю Оману Маскат із Стокгольма з посадкою в Москві практично водночас із таємничим польотом літака Медведчука, що теж був у Маскаті в той час, а саме 7 січня увечері.

Виходить, що чартер для Зеленського був замовлений ще до катастрофи Boeing МАУ в Тегерані. Та замість того, щоб після звістки про трагедію одразу відлетіти з Оману ще зранку 8 січня (на той момент літак уже був на місці і мав декілька годин на підготовку для польоту), Зеленський чогось чекав. На думку розслідувачів, він чекав на зустріч із кимось, хто прилетів до Оману з Москви на тому ж літаку Bombardier (9H-VJN), який потім повіз Зеленського в Київ.

Лише після того, як зустріч відбулася, тепер уже літак Медведчука відвіз партнера(-ів) Зеленського в Москву, а незабаром у Київ полетів і сам Зеленський, на вказаному вище Bombardier (9H-VJN).

В ході розслідування журналістам вдалося встановити таку хронологію подій:

  • Бізнес-джет Медведчука із хвостовим номером T7-GEM прилітає в Оман із Києва (посадка о 17:21 GST, 7 січня)
  • Бізнес-джет Bombardier з номером 9H-VJN прибуває в Оман з Москви, можливо з делегацією для перемовин із Зеленським (посадка о 00:16 GST, 8 січня). Додаткова деталь на підтвердження версії: згаданий літак не мав замовлень декілька днів, і з 4 січня перебував у Стокгольмі. Однак 7 січня він летить у Москву, імовірно, приймає когось на борт і вже за дві години вилітає в Оман.
  • Авіатроща літака МАУ, між 02:00 та 03:00 GST, 8 січня
  • Бізнес-джет Медведчука відвозить, імовірно, учасників зустрічі із Зеленським назад у Москву (виліт з Оману об 11:53 GST, 8 січня)
  • Бізнес-джет Bombardier з номером 9H-VJN відвозить Зеленського в Київ (виліт з Оману о 21:03 GST, 8 січня. З моменту катастрофи Boeing МАУ минуло близько 18 годин)

Всього для проведення такої імовірної зустрічі (Зеленського та делегації з Москви) було майже 12 годин. Саме стільки часу мали в Омані учасники перемовин з Москви, якщо вони прилетіли на Bombardier з номером 9H-VJN, і полетіли назад на бізнес-джеті Медведчука з номером T7-GEM

Попередній матеріал
Розслідування вбивства журналіста Веремія: суд над "тітушком" Бялаєм знову перенесли – причина
Наступний матеріал
"Пожежі у двигунах літака не було": журналіст оприлюднив перші висновки щодо авіакатастрофи в Ірані