Залізнична компанія-монополіст "Укрзалізниця" хоче знову підняти тариф на вантажні перевезення. Цього разу на 25%. Про це в коментарі OBOZREVATEL за підсумками розширеної зустрічі з питань проблем транспортної системи заявив глава об'єднання "Укрметалургпром" Олександр Каленков.
На його думку, компанія-монополіст не може виразно пояснити, чому ціни на вантажоперевезення повинні злетіти знову, адже явних передумов для цього немає.
"За минулий рік витрати вантажовідправників виросли на 30-35%, це було пов'язано з 15% підвищенням тарифу безпосередньо УЗ, а також лібералізацією вагонної складової. Жодна промисловість будь-якої країни світу не може винести таке підвищення на третину. На початку 2019 року ми знову зіткнулися з позицією, що залізничної компанії потрібні гроші", – підкреслив Каленков.
При цьому глава об'єднання вважає, що будь-які тарифи повинні бути зваженими. Можна просто взяти всі доходи і витрати "Укрзалізниці", оцінити різницю і адекватно підійти до ціни, зазначає Каленков. Правда, тут важливо проконтролювати монополіста щодо штучного підвищення тарифу.
"Витрати зросли на 8,5 млрд гривень. Вони отримали додатковий дохід, не пов'язаний з індексацією – 4,3, млрд гривень. Ось ці 4 млрд можна компенсувати, піднявши тариф не на 15, а на 7%. Про це говорив і я, і "Укрзалізниця". Якщо ж є інші пропозиції, то давайте їх обговорювати в рамках робочої комісії, яка буде створена незабаром", – пропонує голова об'єднання" Укрметалургпром ".
Відзначимо, що "Укрзалізниця" наполягає на черговому підвищенні тарифу на вантажні перевезення. Протягом року компанія планує збільшити їх на чверть.