Уся аргументація "Укрзалізниці" щодо користі підвищення тарифів будується на тому, що вантажовідправники нібито мають достатньо коштів, аби заплатити монополісту, а тому зобов'язані це зробити. Про це в інтерв'ю 112.ua розповів голова Асоціації власників вагонів Олександр Криворучко. Він назвав такий підхід УЗ "аргументами рекету з 90-х".
"З боку вантажовідправників до УЗ нормальне запитання: обґрунтуйте ваші потреби, покажіть, що ці гроші ви витратите ефективно, що більше немає варіантів знайти ці суми, окрім як тільки піднявши тариф. Але УЗ знову маніпулює, і це видно в цьому повідомленні про прив'язку до долара. Конструктивного діалогу не виходить", – розповідає Криворучко.
Раніше "Укрзалізниця" заявила, що вантажні залізничні перевезення в Україні є дотаційними і їх має бути проіндексовано у фінансовому плані на 2019 рік. Одним з аргументів монополіста стала прив'язка тарифу до долара – рівень вантажних залізничних тарифів у доларовому еквіваленті за 6 років знизився майже в 1,5 рази.
"УЗ намагається прив'язати свої тарифи до динаміки курсу долара, але це абсолютно необґрунтовано. Основні витрати УЗ – оплата праці. Оплата праці здійснюється в національній валюті – гривні… Також розрахунки УЗ показують, що тариф на доставку щебеню знизився з $250 у 2013 році до $139 у 2019 році. Але хіба виробник щебеню якось виграв від цього зниження? Щебінь продається всередині України за національну валюту (так само, як і послуги УЗ). Таким чином, очевидно, що УЗ як монополіст не прагне враховувати інтереси своїх клієнтів", – вважає Криворучко.