Вантажні перевезення УЗ

Вартість перевезення вантажів залізницею негативно впливає на їх обсяги – експерт

Особливо позначилося підвищення тарифів УЗ на вітчизняних аграріях

Вартість перевезення вантажів в Україні у доларовому еквіваленті вища, порівняно з близькими до умов України країнами СНД. Зокрема, у порівнянні з Росією – у 1,75 раза, Казахстаном – 1,66 раза. При цьому Україна продовжує підвищувати ціни на перевезення залізничним транспортом, що позначається на роботі промисловців та бізнесу, а також призводить до зростання споживчих цін.

Таку думку висловив голова Асоціації власників вагонів Олександр Криворучко на своїй сторінці у Facebook.

"Росія і Казахстан, піклуючись про збільшення промислового виробництва і збереженні конкурентної переваги на зовнішніх і внутрішніх ринках, не стали максимально підвищувати ціни на вантажні залізничні перевезення. Так, підвищення цін у 2018 році, в порівнянні з 2013 роком, у перерахунку на 1 тонна/км в національній валюті в Росії склало 12,5%, а в Казахстані навпаки відбулося зниження на 9,1%. Водночас Україна підвищила ціни на 110,5% (або у 2,1 раза), що особливо сильно вдарило по вітчизняним виробникам, які були змушені знизити обсяги перевезення залізничним транспортом з 442 млн тонн у 2013 році до 322 млн тонн у 2018 році", – каже експерт.

Він також додає: в особливо скрутному становищі опинилися аграрії.

"Положення аграрного сектора, велика частина лінійних елеваторів якого фактично відрізана від залізничних перевезень, взагалі катастрофічна. У гірників і металургів ситуація теж не сильно краще – на складах скупчилися сотні тисяч, навіть в сукупності мільйони тонн готової, але не вивезеної продукції", – запевняє голова Асоціації власників вагонів. 

При цьому, за його словами, плановане подальше збільшення вартості витрат на залізничні перевезення автоматично зменшуватиме обсяг перевезень залізничним транспортом і обсяг доходів УЗ. Одночасно зі збитковістю пасажирських перевезень, це вимагатиме постійного підвищення залізничних тарифів для покриття витрат і дефіциту оборотних коштів "Укрзалізницею".

"Все це свідчить про катастрофічну неефективність українських залізниць, які в черговий раз намагаються підвищити і без того високий тариф на свої перевезення, переклавши тягар відповідальності за свою неефективність на національних виробників", – каже Криворучко.

Попередній матеріал
Саакашвілі пообіцяв невдовзі повернутися в Україну – у ДПСУ відповіли
Наступний матеріал
Через перевиробництво в Бразилії світові ціни на каву обвалилися до рекордного рівня
Теги: