Вантажні перевезення
Вантажні перевезення leopolis.news

Державна регуляторна служба відреагувала на рішення підвищити тарифи на вантажні перевезення залізницею

Читайте по-русски
Рішення про підвищення тарифів має бути обговорене з представниками бізнесу

Державна регуляторна служба України пропонує створити експертну робочу групу, аби встановити економічно обґрунтований тариф на вантажні перевезення АТ "Укрзалізниця". Про це йшлося на нараді з питань запланованої індексації тарифів на залізничні перевезення 15 березня, передає УНІАН

"На мій погляд, повинна бути прозорість тарифних рішень АТ "Укрзалізниця", повинна бути прогнозованість зміни тарифів. Для обговорення цього питання потрібно створити робочу експертну групу при Мінінфраструктури, з УЗ, нами, асоціаціями, які представляють бізнес, і ухвалити рішення на наступному тижні", – вважає голова регуляторної служби Ксенія Ляпіна.

При цьому, член наглядової ради УЗ Данило Білак визнає: питання детального обговорення змін тарифів із бізнесом є дуже важливим. 

"Нам із вами (бізнесом – ред.) потрібно виробляти більш теплі і тісні взаємини. Ми прийшли вас почути. Рішення буде за вами, але ми прийшли як наглядова рада. щоб безпосередньо почути ваші точки зору", – зауважив Білак під час наради.

Водночас, співголова логістичного комітету Американської торгової палати Сергій Вовк зауважив: очікуване підвищення тарифів на залізничні перевезення стане додатковим фінансовим тягарем для компаній. 

"Ми проаналізували підвищення в зв'язку з індексацією. Готується велике непряме підвищення вантажоперевезень, понад 10 млрд грн. Наша пропозиція: вийти на економічно обгрунтований рівень підвищення тарифів. Пропоную створити ефективну робочу групу. Думаю, можна вийти на компромісне рішення", – зауважив Вовк.

Крім того, слово на нараді мав і нардеп Володимир Гусак. За його словами, кожне підвищення тарифів УЗ веде до зменшення обсягів вантажоперевезень. Тобто, дії УЗ не ведуть до збільшення доходів державної компанії. 

"Спочатку УЗ підвищувала тарифи на вагони, потім підвищили тарифи приватні компанії, і в підсумку у 10 разів вагони інвентарного парку здорожчали, і 5 млрд грн "Укрзалізниця" отримала. "Укрзалізниця" підвищує тарифи, і частина клієнтів переходять на автомобільні перевезення, і загальні доходи держкомпанії не зростають. Нові підвищення тарифів – нові втрати обсягів вантажоперевезень. Торік УЗ втратила 5% перевезень і 5% доходів, але автоперевезення в той же період зросли на 65 млн тонн, тобто на 65%. Половину цього обсягу могла би перевозити УЗ. У мене побоювання, що знову будуть тарифи підвищені, а обсяги перевезень впадуть. Пропоную вивчити детально питання індексації в рамках експертної робочої групи", – висловився Гусак.

Учасники наради, представники профільних асоціацій та галузевих об'єднань переконані, що в рамках роботи робочої групи можна виробити компромісне рішення, яке не стане настільки сильним тягарем для представників бізнесу через різке подорожчання вантажоперевезень. 

Нагадаємо, 1 лютого 2019 на офіційному сайті Міністерства інфраструктури України було оприлюднено проект внесення змін до постанови Кабміну, яким змінюються принципи держполітики у сфері регулювання тарифів на залізничні перевезення, а також вводиться автоматична індексація тарифів "Укрзалізниці". Крім того, було оприлюднено проект наказу "Про проведення щорічної автоматичної індексації". Він передбачає значне зростання залізничного тарифу у 2019 році, а також щоквартальну автоматичну індексацію (2,5% щокварталу). 

Попередній матеріал
У польських квиткоматах з'явиться українська мова
Наступний матеріал
Імітація підтримки: військові розповіли про підкуп бійців під час передвиборчої кампанії
Теги: