Чорна діра
Чорна діра nature.com

Учені шукають у Сонячній системі чорну діру

Читайте по-русски
    Така чорна діра може бути розміром із тенісний м'яч

Астрономи з Гарвардського університету почали підготовку до пошуку чорних дір у зовнішніх областях Сонячної системи. Про це повідомляється у статті, опублікованій в репозиторії ArXiv.

Виявити гіпотетичний об’єкт, який називають Планета 9 (або Планета Х), хочуть за допомогою Великого синоптичного оглядового телескопа (LSST), що перебуває в Чилі.

На думку дослідників, якщо чорна діра поруч із Землею справді існує, то її можна виявити за акреційними спалахами, які виникають, коли комети з хмари Оорта потрапляють в гравітаційне поле екзотичного об'єкта і розриваються приливними силами. При цьому вони нагріваються через тертя об потоки газу, що притягуються чорною дірою, і випускають випромінювання. Саме ці спалахи і сподіваються зафіксувати за допомогою телескопа.

Дослідники збираються або виявити невеликі чорні діри, масою як середня планета, або взагалі виключити їхнє існування до меж Хмари Оорта, що охоплює близько 100 тисяч астрономічних одиниць.

Якщо ви втомилися від серйозних новин і хочеться трохи розслабитися, підписуйтеся на наш канал у Telegram. Дивогляд 5.UA – канал, де живуть тільки лайтові новини. Релаксуймо разом!

У 2019 році вчені вперше припустили, що Планета Х може бути первинною чорною дірою, розміром із тенісний м’яч або кулю для боулінгу.

Дослідники вважають, що чорні діри в галактиці Чумацький шлях не рідкість. І цілком ймовірно, що Сонячна система захопила одну або навіть кілька первинних чорних дір.

Планета Х – це гіпотетичне небесне тіло, співставної із Землею маси, яке обертається навколо Сонця по дуже віддаленій орбіті. Припущення про її існування з’явилося ще в середині ХІХ століття.

Нагадаємо, у травні учені відкрили чорну діру, яка перебуває ближче до Сонячної системи, ніж усі інші, відомі на сьогодні.

Чернівці пом'якшують карантин і повноцінно запускають транспорт