Данські "сонячні камені"
Science Alert

У Данії знайдені сотні загадкових прадавніх "сонячних каменів"

Призначення цих артефактів – це "питання на мільйон доларів"

На острові Борнхольм у Данії дослідники виявили понад 300 різьблених каменів, що належать до доісторичного періоду кам'яної доби. Знайдені артефакти називаються називаються "сонячними каменями" (або "сольтени" датською). Передбачається, що у цій місцевості було святилище поклоніння Сонцю, пише Science Alert.

Своєрідне капище використовувалося у епоху неоліту, приблизно між 3,5 тис. та 2,7 тис. роками до н.е. Гіпотеза, що в будівлі поклонялися саме Сонцю, базується на розміщенні входів до древнього комплексу – вони відповідають точкам сонцестояння.

Данські 'сонячні камені'

Знайдені археологами різьблені камені близько 5 тис. років тому були оброблені з одного боку. В більшості просто по центру є лінії, що імітують промені Сонця. Проте кілька з них відрізняються – є висічені візерунком, схожим на павутиння, а малюнки на інших нагадують поля.

"Яке ж призначення цих каменів? "Це питання на мільйон доларів. Неможливо точно знати, для чого люди їх використовували", – зазначив почесний професор Лундського університету в Швеції Ларс Ларссон.

Данські 'сонячні камені'

Існує кілька гіпотез щодо мети їх створення. Деякі, схоже, були навмисно спалені та зламані – вони могли використовуватися для похоронних обрядів. Багато з них були знайдені в ямах, які, імовірно, служили тимчасової могилою.

Відповідно до інших гіпотез, "сонячні камені" могли бути аналогом грошей, які стягувалися за вхід до храму, або могли використовувалися для розрахунку, або для релігійних обрядів, або ж бути особистими амулетами й талісманами.

Дивіться також фотогалерею:

Аеропорт "Бориспіль" відновив роботу після інциденту з білоруським літаком
У Сенаті закликають Трампа дозволити продаж Україні протитанкової зброї

Вчені навчилися перетворювати звичайні рослини на ліхтарики – відео