YouTube / US NEWS

Доводили майже 50 років: Фізики заявили про існування нового виду матерії – відео

За словами вчених, матеріал має багато незвичайних властивостей

В рамках експерименту в Іллінойському університеті міжнародна група вчених змогла підтвердити існування нового виду матерії – екситонію. Майже 50 років фізикам не вдавалося досягти такого результату, інформує Tehnot з посиланням на опубліковане в журналі Science дослідження.

"Група вчених виявила конденсат із квазічасток (екситонів), які являють собою пов'язаний стан електрона і "проміжку" з позитивним зарядом. Конденсат, за висновками вчених, і є екситонієм, новою формою матерії. Квазічастки-екситони нагадують бозони: вони не пов'язані з електричним зарядом і можуть перебувати в одному квантовому стані", – наголошується в повідомленні.

Аби підтвердити існування екситонію, вчені використовували кристали, вкриті диселенідом титану і сучасні високочутливі прилади, які допомогли виміряти колективні збудження енергетичних частинок-бозонів у парі екситони-проміжок, незалежно від їхнього імпульсу. Кристали охолоджували до -83 градусів за Цельсієм.

Вченим вдалося п'ять разів підтвердити результат дослідження, що дає змогу говорити про існування екситонію цілком упевнено. Матеріал має багато незвичайних властивостей: це ідеальний провідник, а також ізоляційний матеріал. До того ж, екситоній має властивості надрідини. Про прикладне застосування екситонію поки говорити зарано, проте дослідники переконані, що матеріал відкриває нові шляхи до розвитку квантових технологій.

"Небезпечні забавки": на Кіровоградщині знайшли тіло дівчини, яку розшукували чотири дні