Древня споруда майя
Древня споруда майя Takeshi Inomata / Aguada Fenix

Археологи знайшли найбільшу і найстарішу споруду майя

Читайте по-русски
    Довжина стіни становить понад кілометр

Група японських і мексиканських археологів виявила сліди гігантської споруди завдовжки понад кілометр на півдні Мексики. Дослідники вважають, що це може бути найдавніший і найбільший пам'ятник цивілізації майя з будь-коли знайдених. Про це йдеться у статті, опублікованій у журналі Nature.

За оцінками вчених, вік руїн становить 2800-3000 років. Раніше найстарішим вважалося місто майя Себаль, яке було створене приблизно у 950 році до нашої ери.

Місце розкопок Aguada Fénix розташовується в мексиканському штаті Табаско, поруч з Мексиканською затокою. Хоча руїни стоять на рівнинній місцевості, виявити їх змогли лише за допомогою аерофотозйомки з використанням системи LIDAR.

Археологи знайшли плоску витягнуту платформу заввишки 15 метрів, яка простягається з півночі на південь на 1413 метрів, а зі сходу на захід – на 399 метрів. Поруч з платформою є дамби та інші споруди.

Комплекс має схожість з ольмекськими спорудами Сан-Лоренцо і Ла-Вента в мексиканському штаті Веракрус, проте в ньому відсутні статуї людей, які слугують ознакою вираженої соціальної нерівності.

Раніше повідомлялося, що в Китаї археологи розкопали столицю прадавнього королівства, яке могло бути колискою всієї китайської цивілізації.

ВАКС виніс перший виправдувальний вирок