Нині у столиці понад 150 маршрутів, якими їздять старі "маршрутки по-київськи". У них немає кондиціонера, водії одночасно кермують маршрутним таксі, рахують гроші й здебільшого розмовляють російською. Пасажири такими умовами – незадоволені.
"Ну воно вже трішечки застаріле, трішечки обшарпане", – каже пасажирка Марина.
"Якщо будуть нові, то, думаю, вони будуть більш комфортні", – сподівається Наталія.
Ті, хто щодня користується маршрутками, кажуть: їх потрібно викидати на звалище.
"Їх змінити вже давно треба. Вони розвалюються на ходу", – переконує пасажирка Яна.
Одразу замінити всі маршрутки на нові -неможливо, кажуть у міській адміністрації. Адже для цього потрібно розірвати всі договори з приватними перевізниками та шукати нових. Відтак вирішили діяти поступово.
"Зі 150 маршрутів, які існують у Києві – новий транспорт сьогодні отримає 12 маршрутів, що означає майже 10 відсотків", – зазначає заступник голови КМДА Костянтин Усов.
Окрім цього, у КМДА запровадили і нові вимоги для перевізників.
"Це чемний водій, в уніформі, який говорить українською мовою. Який не вмикає в салоні ніяку музику, ні шансон, ні будь-що інше", – повідомляє Костянтин Усов.
Ось вони: маршрутні автобуси нового взірця. В них чимало місця та зручні сидіння. До того ж є кондиціонер. Тож улітку має бути прохолодно, а взимку тепло.
Водій Олександр новому автобусу тішиться. Каже, за 10 років робити за кермом – цей є з чим порівняти.
"Я їжджу не мокрий, як їздив на інших маршрутках. Що майку місяць від'їздив і викидав. А тут їжджу як людина", – радіє водій Олександр.
Але про комфорт на інших маршрутах поки годі мріяти. Виконати нові вимоги міської влади надскладно, певні в Асоціації перевізників Києва. Кажуть, якщо водіїв ще можна змусити вимкнути музику та говорити українською, то щоби дотримуватися температурного режиму, потрібно купувати нові автобуси.
"Перевізники не готові до виконання нових вимог. Особливо тих, які стосуються підтримки належної температури. Для того, щоб виконати цю вимогу, усім перевізникам потрібно купити новий рухомий склад. Без підтримки міста привести транспорт до високих стандартів ми, на жаль, не маємо можливості", – пояснює голова Асоціації перевізників Києва Ігор Мойсеєнко.
Тим часом за наступні п’ять місяців у міській адміністрації пообіцяли провести ще кілька конкурсів. Щоб оновити ще кілька маршрутів.
Валерія Павленко, Євген Школьнік, "5 канал"
Як повідомляв 5.UA, у Києві розглядають питання підвищення вартості проїзду – що кажуть містяни та перевізники.