Київ
Київ 5 канал

Подорожчання вартості проїзду на Київщині: як реагують перевізники та пасажири – сюжет

Читайте по-русски
Пасажири скаржаться, що про підвищення проїзду їх не попередили

На Київщині подорожчав проїзд у маршрутках. Для більшості пасажирів це стало несподіванкою. А перевізники запевняють, що через коронакризу в них не було іншого вибору, до того ж зросла вартість пального. Як пасажири дістаються столиці і чи готові за такі поїздки платити більше, з'ясовував журналіст "5 каналу".

Відтепер дістатися з передмістя до столиці буде дорожче. Від сьогодні ціна на проїзд збільшиться на майже 380 маршрутах. І подекуди пасажирам доведеться докласти до звичайної вартості ще 15 гривень.

Перевізники запевняють, що хотіли підвищити ціни ще 2018-го. Однак наважилися лише зараз, після збільшення мінімальної зарплати.

"Думаю, людям у моєму віці, вже передпенсійному, дуже це позначиться на бюджеті", –  розповідає пасажирка Любов.

Пасажирка Олена зауважує: "Нічим не виправдано. Сервіс кращим не став, водії грубі".

А іноді взагалі немає сенсу користуватися маршрутками. Бо в салоні сніжить так само, як на дворі. Застарілі машини – не єдина проблема. У пасажирів багато претензій і до водіїв.

"Ми вранці сіли в маршрутку з жінкою, дали 15 гривень як завжди, я їжджу з Броварів кожен день. Водій почав кричати, грубити, замість того, щоб просто попросити, сказати: "У нас сьогодні виросли ціни". Що щось змінилося, бензин подорожчав, може бути, поліпшили умови проїзду. Але нічого не змінилося. Він злий уже з ранку. Люди всі на взводі. Це дуже неприємно", – каже пасажирка Олена.

Водії зазначають, що люди скаржаться через те, що їх не попередили. Оскільки перевізники цього не зробили, тепер водіям і кондукторам доводиться пояснювати пасажирам, чому нині мають платити більше.

"Це не ми піднімаємо ціни, а наше начальство. Я так і пояснюю. Ми теж прийшли на роботу, нам дали нові ціни, нові білети, і ми поїхали", –  ділиться кондукторка Ольга.

А нові ціни маршрутники встановлюють самі. Це журналістам пояснили в Асоціації перевізників Київської області.

"Ще у 2015 році за постановою Кабінету Міністрів обласні адміністрації не займаються регулюванням цін на пасажирські перевезення", –  повідомив голова Асоціації перевізників Київської області Олексій Павленко.

Голова асоціації пояснив: йдеться не про підвищення ціни за проїзд, а про індексацію тарифу.

"Ми на сьогоднішній день лише індексуємо ті свої статки, які ми плануємо заробити. І що змінилося, починаючи з 2018-го року? 2600 був розмір мінімальної зарплатні. Ні, був 3723, зараз вона становить 6 тисяч гривень. Пальне пішло до гори. Вартість запчастин пішла до гори. Коли нас закривали на 3-місячний карантин, нас не підтримувала держава. Тому що сам коронавірус є форс-мажорними обставинами. І ми перед банками дуже погано виглядали, і ми маємо і мали істотні проблеми", –  додав він.

До того ж і пасажиропотік знизився. Через карантин багато людей почали працювати віддалено. Тож перевізники кажуть, не мали іншого вибору, ніж переглянути тарифи. Натомість в Асоціації перевізників запевнили: більше цього року вартість проїзду не підвищуватимуть.

Юрій Пугач, Олексій Іванченков, "5 канал"

Попередній матеріал
Все безкоштовно для десятків тисяч дітей і вчителів: депутат відкрив курси з іноземної мови
Наступний матеріал
Як віряни відзначають Стрітення Господнє – сюжет
Loading...

Від 2 до 15 гривень: на Київщині зросли ціни на приміські автобуси – включення

У Запоріжжі маршрутка протаранила стовп – водій втік, 14 осіб у лікарні

У Дніпрі водій автобуса наїхав на ногу пасажирці – постраждалу прооперували

П'яний чоловік вискочив на дорогу: у Дніпрі перекинулася маршрутка з пасажирами

Побилися через маску: у Києві пасажири маршрутки влаштували штовханину

Кількаметрові черги та тиснява в маршрутках: як карантин спричинив транспортний колапс в Одесі