Невиправдано дорогий проїзд. Мешканці столиці обурилися можливим підвищенням цін за проїзд у громадському транспорті. А от самі перевізники вийшли на протест. Днями Київський метрополітен та "Київпастранс" попросили міську владу підвищити тариф або виділити додаткові гроші зі столичного бюджету для підтримки підприємств під час пандемії. Згідно з розрахунками перевізників, аби вийти з кризи, проїзд в автобусах, тролейбусах та метро треба підвищити більш як удвічі. Як на це реагують кияни та влада, дізнавався журналіст "5 каналу".
Бракує слів. Такі гроші киянка Катерина не платитиме. Краще стояти, аніж так їхати.
"Для простих людей це дуже багато. Ті, хто бізнесмени, вони їздять на своїх машинах", – каже киянка Катерина.
Водійка тролейбуса Світлана запевняє: "Взагалі електрика дорожчає, от взяти один тролейбус, скільки їде. 8 гривень – це мало для тролейбуса, звичайно. Наш транспорт у збитку".
Перевізники мешканців столиці не чують і наголошують на своїх проблемах, що пандемія вдарила по підприємствах, більшість часу кажуть – возять повітря. Заробіток так собі.
"Так, щоб не здохнути. Є такий день, що вообще нічого, а є такий день, що 300-400. Ну 400 це вже за щастя", – наголошує водій маршрутки Олександр.
Олександр переїхав із Вінниччини до Києва, щоб працювати водієм маршрутки. Каже, тут хоча б робота є. Щоправда за понад рік карантину заробітки пішли донизу. Вважає, що підвищувати тариф необхідно. Проте і цього можна уникнути.
"Нехай приберуть пільги, нехай зроблять усім по 5 гривень і тоді будуть їздити. Усім вистачить і метро. В них там аж 28 категорій пільговиків. Хай зроблять всім по 5 гривень", – додає Олександр.
У пенсіонерів, які мають право на безоплатний проїзд у громадському транспорті, теж є пропозиції.
"Різко не треба так. Спочатку зарплату збільште, прибуток домашній, сімейний бюджет", – зауважує пенсіонер Анатолій.
Вже десять років Дмитро – водій тролейбуса. Зарплатню, буває, затримують. Чоловік переконаний, що понад 20 гривень за проїзд ніхто не платитиме.
"21 гривня ні, але я думаю гривень 10-15, я думаю так. Я зараз за оборот продав 10 штук, тобто 80 гривен за оборот. Ніхто ж не платить, у всіх ці електронні білети", – каже кондуктор Дмитро.
Платити більше 20 гривень за проїзд у громадському транспорті кияни не хочуть. Кажуть, спочатку збільште зарплату, а тоді ми подумаємо. Водночас у перевізників свої аргументи: кажуть, за час пандемії мають серйозні збитки. Цього тижня комунальні підприємства Київський метрополітен та "Київпастранс" звернулися до міського голови з проханням: або підвищити ціну за проїзд в автобусах, тролейбусах та метро, або дати гроші для підтримки підприємств.
"Днями ми отримали інформацію про переведення адміністративного персоналу на скорочений 4-денний робочий тиждень. Це рішення торкнеться близько 3000 працівників, які будуть недоотримувати п’яту частину своєї заробітної плати", – сказано у зверненні трудового колективу КП "Київський метрополітен".
У зверненні трудового колективу КП "Київпастранс" зазначалося: "Тарифи на електричну енергію підвищились на 1,2 рази. Зросла вартість запасних частин, матеріалів та комплектуючих".
Після цієї заяви перевізники протестували під стінами Київської держадміністрації. Більше сотні працівників намагалися пояснити владі, що ціну треба переглядати. Заступник голови КМДА "5 каналу" повідомив, зараз шукають компроміс зі столичними перевізниками і здійснюють обрахунки.
"Ми розуміємо ситуацію, та, яка є в гаманцях на сьогоднішній день у киян, які користуються цим транспортом. Тому ми будемо точно дивитися на спроможності міського бюджету, щоби підтримувати відповідним чином і якусь частину цього тарифу компенсувати з міського бюджету", – сказав заступник голови КМДА Микола Поворозник.
Рішення про вартість проїзду міська влада ухвалить не раніше як за три місяці. Востаннє тариф у громадському транспорті Києва підвищували 2018 року. Тоді ціна на всі види транспорту зросла вдвічі, з чотирьох гривень – до восьми.
Мирослав Солонар, Віктор Сніжко, "5 канал"