Якщо люди не йдуть самі, то вони йдуть до людей. Представники транспортних підприємств та Центру зайнятості взялися шукати працівників просто у вестибюлі метро. Влаштували ярмарок вакансій, де запрошували на роботу киян. Бо через війну на комунальних підприємствах гостро бракує рук. Чи багатьох заохотили та які професії пропонували – наша Марія Дрозд розповіла.
Пропонують роботу прямо у метро. Підприємства громадського транспорту потерпають від дефіциту працівників. Щоб залучити більше людей, влаштували ярмарок вакансій у центральній підземці міста.
Виходиш із метро, а тут вже чекають не ТЦК, а рекрутери. Кадровий голод нині – гостра проблема по всій країні. Надто в тих професіях, де здебільшого працюють чоловіки.
"Більше ніж 1300 осіб із цих комунальних підприємств сьогодні боронять нашу державу в лавах Збройних сил. Тому сьогодні є гостра потреба. Особливо у робітничих спеціальностях, у водіях, слюсарях", – наголосив заступник директора департаменту транспортної інфраструктури Роман Лелюк.
Через мобілізацію та виїзд українців за кордон працівників критично бракує, кажуть в керівництві метрополітену.
"Ми маємо дефіцит кадрів близько 20% від загальної чисельності працівників. Це достатньо великий відсоток, який, чесно кажучи, серйозно впливає на роботу підприємства", – розповів фінансовий директор київського метрополітену Олексій Сорбот.
Щоб поліпшити ситуацію, на роботу запрошують жінок. Зокрема, навчають і на машиністів поїзда. Щороку метрополітен набирає людей на навчальні курси тривалістю в рік. Кажуть, до кандидатів не надто вибагливі умови.
"Метрополітен має свою специфіку роботи. Це підземні споруди, тому професію машиніста електропоїзда можна освоїти лише в нашій технічній школі. У нас немає жодних обмежень ані стосовно гендерної рівності, ані стосовно віку. Однак певні посади і професії потребують відповідної професійної кваліфікації, це об'єктивно. Є посади, які не потребують достатньої освіти, десь навіть потрібна вища", – поділився Олексій Сорбот.
Наземний транспорт також не дораховується робочих рук. Зацікавленим активно пропонують свої умови праці, а в годину пік охочих розпитати про вакансії було, на диво, багато.
"Підходили люди різної вікової категорії, підходила і молодь з вищою освітою, без вищої теж цікавились. Ми шукаємо в свою команду переважно дорожніх робітників, це також водіїв категорій В-С, також ті, хто може керувати спеціалізованою технікою. Чоловіків у першу чергу цікавили умови бронювання", – сказала комунікаційниця "Київавтодору" Юлія.
Також директорка філії київського міського центру зайнятості "Кар'єрний центр" Анна Царук-Пойдюк зазначила:
"Також були запити на пошук роботи, наприклад швачкою, шукали роботу прибиральником. На сьогодні налічується близько чотири тисячі різноманітних вакансій".
Головне питання – заробітна плата. Остаточна цифра залежить від досвіду, освіти та місця роботи. Так, наприклад, в Київавтодорі посадовий оклад асфальтобетонника варіюється від 12-х до 32-х тисяч гривень. Водіям без досвіду, але з професійно-технічною освітою і відповідною категорією платять від 15 до 28 тисяч гривень. А машиністам поїздів метро – від 30-ти тисяч.
Переселенець із Луганська Микола Расінчук:
– Які для вас головні критерії роботи?
– Зарплата і гарний колектив... Зарплату, ну хоча б 30 тисяч.
Киянка Алла:
– Я поцікавилася в "оператора контакт-центру" в "Київпастрансі".
"Якщо це внутрішньо переміщена людина, в першу чергу, буде цікавити вакансія, яка надає проживання. Якщо це кияни, які втратили роботу і звернулися за пошуком, вони звертають увагу на умови праці, віддаленість від місця проживання і заробітну плату", – вказала директорка філії київського міського центру зайнятості "Кар'єрний центр".
Пан Микола родом із Луганська. Після вторгнення росіян переїхав до Сіверськодонецька, але у 2022-му знову довелося виїжджати. Каже, нині роботу має, та грошей на життя не надто вистачає. І хоча раніше мав управлінську посаду, іншої роботи не цурається:
"У мене дві вищих освіти: педагог і юрист, але я за ними не працюю, а працюю в іншій галузі. Я був керівником, півтори тисячі підлеглих, але можу через себе переступити, сісти за кермо і працювати звичайним водієм".
Не пройшла повз і киянка Алла, яка давно у пошуках роботи. Розповідає, працювала бухгалтером та діловодом і має дві вищі освіти. Однак скаржиться, що перепони нерідко створюють самі роботодавці:
"Я стою в центрі зайнятості на обліку. Вже давно шукаю роботу, але проблема в тому, що дуже високі вимоги до кандидатів. Посада передбачає, скажімо, одні обов'язки, але додатково накладаються ще й інші. У критичній інфраструктурі також, і це зрозуміло, вимагають медичного огляду. Працівник повинен цей огляд проходити за свій кошт, та людині, яка не працює, проблематично його оплатити".
Поспілкуватися з представниками підприємств можна у вестибюлі метро Майдан Незалежності. 6-го лютого – останній день ярмарку вакансій, але пропозиції роботи завжди актуальні.
Марія Дрозд, Олексій Тищенко, "5 канал"
Читайте також: війна внесла свої корективи, як у шахті на Дніпропетровщині працюють жінки. Раніше закон забороняв жінкам працювати на підземних роботах.
Друзі, підписуйтеся на "5 канал" у Telegram. Хвилина – і ви в курсі подій. Також стежте за нами у мережі WhatsApp. Для англомовної аудиторії маємо WhatsApp англійською.