росія може стикатися з труднощами в реалізації проєкту міжконтинентальної балістичної ракети (МБР) РС-28 "Сармат" через втрату важливих технологічних напрацювань після 2014 року. Зокрема, розрив співпраці з українськими підприємствами, які раніше брали участь у створенні таких систем, міг позначитися на здатності російської оборонної промисловості завершити цей проєкт.
Таку думку висловив Тімоті Райт, експерт із ракет Міжнародного інституту стратегічних досліджень, у коментарі Business Insider.
За його словами, росія після розпаду СРСР успішно розробляла твердопаливні міжконтинентальні ракети, однак у випадку "Сармата" було обрано рідинне паливо. Райт назвав цей вибір "справді дивним", позаяк такі розробки раніше здійснювали українські фахівці.
"Жодне з двох провідних російських конструкторських бюро РКБ ім. Макєєва та Московський інститут теплотехніки не мають сучасного досвіду створення рідиннопаливних МБР", – зазначив експерт.
Видання нагадує, що після 1991 року українська оборонна промисловість залишалася тісно пов'язаною з російською, зокрема у сфері ядерних і ракетних технологій. Однак після 2014 року ключові зв’язки були втрачені.
Фабіан Хоффман, експерт у сфері ракетних технологій із ядерного проєкту Осло, додав:
"Основне питання – чи змогла росія зберегти необхідні знання, адже багато фахівців, які працювали над попередніми ракетами, або вийшли на пенсію, або вже померли".
Райт наголошує, що проблеми з "Сарматом" свідчать про брак необхідних знань для завершення програми.
"Р-36, яку мав би замінити "Сармат", вже давно вийшла з експлуатації і не відповідає сучасним вимогам", – наголосив він.
Раніше, 23 вересня, ЗМІ повідомили, що випробування міжконтинентальної ракети РС-28 "Сармат", найімовірніше, закінчилося провалом через проблеми з рідинно-паливним двигуном.
Читайте також: "Випробування" російської ракети "Сармат".
Дивіться також:
Друзі, підписуйтеся на "5 канал" у Telegram. Хвилина – і ви в курсі подій. Також стежте за нами у мережі WhatsApp. Для англомовної аудиторії маємо WhatsApp англійською.