На дворі березень, а мешканці однієї зі столичних багатоповерхівок, що на Позняках, досі з ледь теплими батареями. Мерзли й упродовж зими. Кажуть – місцевий ЖЕК навмисно "прикрутив" опалення, за яке і в морози, і у плюсову температуру нараховує щонайменше тисячу гривень. Натомість комунальники все заперечують: послуги надають безперебійно. Мовляв, усе через борги мешканців за комірне.
У квартирі Андрія Слободяна, який мешкає у багатоповерхівці на столичних Позняках, не набагато тепліше, ніж надворі. За комірне чоловік платить справно і не має боргів. Утім, зігрітися йому разом з родиною допомагає лише плюсова температура за вікном або кондиціонер.
"Відключення опалення, відключення електроенергії, відключення ліфтів. ЖЕК абсолютно не прибирає будинкові приміщення і спільного користування. Опалення подавалося, але температура батарей – ледь теплі. В мене троє дітей малих неповнолітніх були змушені проживати в такому напівхолоді. При тому, що ми сплачуємо комунальні послуги повністю", – розповів мешканець будинку.
Ледь теплі батареї не лише в цієї родини, а й у більш як 800 сусідніх квартирах. Люди бідкаються, бо, окрім тепла, ЖЕК час від часу ще й вимикає ліфти, в будинку не працює протипожежна система, у підвалі стоїть каналізаційна вода, а на дитячому майданчику літає сміття.
"Несвоєчасний вивіз сміття, неякісне прибирання не 2 рази на місяць, як годиться. Постійно прориви води в підвалі каналізації та неусунення цієї поломки. Всі ці факти в нас зареєстровані на фото та відео. Вони надані ЖЕКу. ЖЕК прекрасно обізнаний про цю ситуацію, але, на жаль, він нічого не робить", – пояснює голова ініціативної групи співвласників будинку Олександра Синенко.
Чому ЖЕК ігнорує скарги мешканців будинку на Драгоманова, 2 – йдемо питати. Журналістам тут не раді. Через 20 хвилин керівник комунального підприємства "Житло-сервіс" таки відчинив двері. Пояснює, що через високі борги мешканців будинку за комірне – утримувати його підприємству невигідно. А, отже, доки всі власники квартир не сплатять гроші, без належного обслуговування сидітимуть і сусіди.
"Не можуть сьогодні, маючи цілісний майновий комплекс, окремо виділити послугу на опалення тільки на вашу квартиру. Вони не сплачують послуги, вони компенсують витрати нам, то дві великі різниці. Оплата послуги і компенсація витрат. Так от на сьогодні з 1 млн 32 тисячі гривень, які повинні ви компенсувати в цілому за будинок, компенсовано тільки 316. Лише 30% сплачено з 864 квартир", – прокоментував начальник відділення №2 КП "Житло-сервіс" Ігор Некрасов.
Не на камеру чиновник визнає – гаряча вода в батареях і справді ледь тепла.
"Якщо зайти в наш під'їзд і подивитися на списки, то буде зрозуміло, що цей відсоток набагато менший. Якщо людина не проживає в квартирі – вона не користується ні електроенергією, не користується опаленням, ні водою. Тобто в неї нараховуються тільки комунальні послуги. ЖЕК вважає, що ці 10% неплатників є точкою, з якої вони можуть не надавати нам якісно ці послуги", – коментує, своєю чергою, голова ініціативної групи співвласників будинку Олександра Синенко.
Розібратися в ситуації просимо профільний департамент міськадміністрації, якому і підпорядковується КП "Житло-Сервіс". Утім, на запит журналістів там відповідати не захотіли – переадресували лист знову до керівництва ЖЕКу.
Однак за годину за цим номером ніхто не відповів. Натомість мешканці будинку відступати не збираються. Наполягатимуть, щоби ЖЕК дослухався і перерахував комірне за ненадані послуги.
Нонна Лактіонова, Олександр Горнійчук, Дмитро Демішев, "5 канал"